مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

لزوم همیاری دو یا این که یکسری فرد

با اعتنا به ماهیت قراردادی شرکت ها تجاری در نظام حقوقی کنونی جمهوری اسلامی ایران , برای تشکیل هر کمپانی تجاری همیاری دو یا این که یک سری فرد حتمی و لازم است که فیض این دستور آن است که در جمهوری اسلامی ایران هیچ کمپانی تجاری را نمی‌توان با یک سهیم ساخت و بر همین پایه مطابق قانون ها رسمی , تشکیل کمپانی تک شریکه در جمهوری اسلامی ایران فعلاَ منتفی است و از این جهت موسسات تجاری مشابه شرکتهای دولتی می‌باشند . اما آنچه شایان توجه بوده این است که امروزه در بیشتر نظام های حقوقی نظیر آلمان , انگلیس , فرانسه و . . . موسسه ها تک شریکه مورد قبول واقع شده‌است . ولی ناگفته نماند که هرچند در ظاهر ضوابط حاکم بر موسسه ها تجاری اذن تشکیل کمپانی تک شریکه را نمی دهند اما در کار می توان این قبیل موسسه ها را تماشا نمود .
مثال بارز این مجموعه موسسه ها آن مدل از شرکت ها مدنی می باشند که صد در صد سرمایه آنها بوسیله دولت تامین می شود . چون دولت یک فرد به حساب آورده می شود که همگی سرمایه کمپانی بوسیله وی تامین می شود . اما این قبیل موسسات برای این که از صورت و صورت رسمی تخلف ننموده باشند در ظاهر افرادی را به عضویت افتخاری کمپانی در می‌آورند , مثل موسسه ها مدنی که در اکثر وقت ها مورد ها به عنوان کمپانی سهامی تاسیس میگردند که با اعتنا به این‌که کمپانی سهامی یگانه دستکم می بایست سه سهیم داشته باشد و از طرفی هم اعضای هیئت مدیره کمپانی می بایست از دربین سهامداران گزینش شوند لذا ناگزیر از تعیین کسانی تحت عنوان هیئت مدیره خواهند بود که برای این مراد ابتدا یک سری سهم در اختیار آنان قرار گرفته و آنها تحت عنوان سهامدار شناخته شده و بعد از آن تحت عنوان عضو هیئت مدیره گزینش میگردند . بر همین پایه هم افراد مزبور خیر در تامین سرمایه کمپانی نقشی دارا‌هستند و خیر در سود نتیجه ها از عمل کمپانی سهم دار می شوند و صرفا به دلیل عضویت در هیئت مدیره حق رئیس اخذ و در مواقعی هم از سود نتیجه ها کمپانی پاداش اخذ می‌کنند .
یکی‌از حقوقدانان برای کمپانی تک شریکه عملی در دستمزد کشور‌ایران مصداق دیگری را هم ابلاغ کرده اند که عبارت از کمپانی هایی است که با شراکت بابا و اولاد صغیر وی ساخت میگردند .
نمونه فوق از این جهت می‌تواند موئد تشکیل کمپانی تک شریکه باشد که بعضا افراد عملاَ میتوانند برای فراروگریز از قانون ها رسمی بدین این راه کار کنند . چون از یک طرف شخص صغیر به دلیل نبود اهلیت استیفاء نمی تواند به صورت جدا عزم خویش را به فعالیت گیرد و برای این خواسته البته قهری وی که در مورد مورد پدرش می‌باشد عهده دار این نقش خواهد بود و در واقع این فقط عزم بابا است که تشکیل دهنده کمپانی است و در کار هم تمامی سرمایه کمپانی بوسیله فرد ایشان تامین می شود و چه بسا سهم صغیر از کمپانی هم به صورت قلیل مشخص و معلوم و معلوم می شود و از سوی دیگر در قوانین تجاری , درباره‌ی اهلیت شرکا در شرکت ها تجاری قوانین یگانه و ویژه ای مقرر نشده است و اهلیت این افراد تابع ضوابط رسمی دولتی خواهد بود .
اما از جهت دیگر می توان خاطرنشان کرد که مطابق ضوابط رسمی دولتی , فرد ولو صغیر و فاقد اهلیت باد تحت عنوان یک فرد که دارنده شخصیت حقوقی بوده و از اهلیت تمتع برخوردار‌است شناخته شده‌است و نمی‌توان شخصیت او‌را نادیده گرفت و در صورتی‌که البته وی در کمپانی سازمان کارها آن را بر عهده می‌گیرد در واقع نیز اصالتاَ از سمت خویش مبادرت می کند و نیز ولایتاَ از سمت فرزند صغیر خویش و این خویش حکایت از تعدد افراد داراست چنان که در بقیه مورد ها هم که بخواهد از جانب فرزند صغیر خویش داد و ستد ای انجام دهد بایستی تحت عنوان ولایت مبادرت کند خیر تحت عنوان خودش .
• فواید کمپانی تک شریکه

راجع‌به شرکتهای تک شریکه این سوال دارای اهمیت مطرح است که در شرایطی‌که درین این موسسه موسسه ها تمامی سرمایه کمپانی توسط یک فرد تامین و همگی کارها کمپانی نیزبه وسیله به عبارتی فرد سازمان می شود , چه ضرورتی برای تشکیل چنین شرکتی وجود

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی