مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

همانگونه که می‌دانیم , موسسه ها طی 2 ماه از مورخ ثبت موظف می‌باشند نسبت به تشکیل پرونده میزان دارایی و پرداخت دو در هزار مبادرت کنند . در غیر این صورت مشمول جریمه مالیاتی شده و به میزان دو برابر مالیات ابتدایی یعنی چهار در هزار جریمه می گردند . جهت گزینش حوزه مالیاتی و تشکیل پرونده میزان دارایی می بایست به نزدیک ترین سازمان کارها مالیاتی مرتبط با موسسات رجوع نمایید و در محدوده حوزه‌ پستی نشانی کمپانی , تشکیل پرونده بودجه دهید .

سوای گزینش حوزه مالیاتی , کمپانی توانا نخواهد بود در پایان سال مالی , عمل یا این که عدم کار خویش را به سازمان بودجه ارائه کند که‌این فرمان مشکلات مالی اکثری را برای کمپانی در ادامه خواهد داشت .

2 - کد اقتصادی کمپانی هم می بایست رقم خورده باشد و این مورد ربطی به عدم عمل آن ندارد . با کد اقتصادی حوزه مالیاتی معلوم می شود و تمام اوراق به به عبارتی حوزه مالیاتی بایستی ارسال گردد .

3 - هنگامی که کمپانی به ثبت رسیده ولی فعالیتی ندارد رئیس دلیل کمپانی یا این که وکیل او مکلف خواهد بود در پایان سال مالی و در مورخ 31/ 4 هر سال به حوزه مالیاتی کمپانی مراجعه و نسبت به تسلیم اظهارنامه مالیاتی سپید اقدامات اضطراری را انجام دهند .

4 - اگر اعلام عدم کار کمپانی , بیرون از مهلت مقرر ( یعنی 4 ماه اولیه سال ) باشد کمپانی مشمول جریمه مالیاتی خواهد شد . مثلا عدم عمل سال 89 ( نخستین فروددین ماه تا پایان اسفند 89 ) تا 31 تیرماه 90 و با تسلیم دفتر ها مالی و اظهارنامه مالیاتی عدم کار کمپانی صورت می پذیرد .

5 - عدم عمل کمپانی باید به صورت ظریف و معلوم به صورت کتبی و با مهر و امضا رئیس دلیل کمپانی به حوزه مالیاتی ذی‌ربط ارسال شود .

6 - در طومار کتبی که به سازمان مالیات برای اعلام عدم عمل ارسال می شود می بایست مواقعی زیرا اسم کمپانی , شماره ثبت , کلاسه پرونده , مورخ عدم عمل قید شده و به مهر و امضا مدیرعامل کمپانی نیز رسد .

7 - در‌حالتی که فاکتور خرید و فروشی در مغایرت با مدارک مطرح شده به وسیله شرکتهای سوای عمل به سازمان مالیاتی ارائه شود , شرکتهای سوای عمل مشمول جریمه های سنگین وزن مالیاتی میگردند .

8 - صاحبان شغل ها افراد واقعی هم از این قاعده مستثنی نبوده و آنها هم بایستی عدم عمل خویش را به واحد مالیاتی ذی‌ربط ارائه دهند .

9 - برای هر سال مالی بایستی مبادرت به اعلام عدم عمل کرد , به بیانی دیگر اعلام یک توشه عدم کار کمپانی برای کل حیات کمپانی کفایت نمیکند .

10 - اظهارنامه های بها افزوده بایستی به صورت صفر در مهلت مقرر تحویل داده شوند .

11 - در صورت قید آورده نقدی در اساسنامه , بایستی در اکانت بانکی و در اظهارنامه کارایی هم این زمینه منعکس گردد .

12 - پلمپ دفتر ها تجاری از سایر تکالیف افراد حقیقی وواقعی و حقوقی فاقد کار میباشد . دقت داشته باشید که پلمپ دفتر ها تجاری ارتباطی به کار یا این که عدم کار کمپانی ندارد . در صورتیکه که کمپانی فعالیتی نیز نداشته باشد جهت اعلام عدم عمل خویش به میزان دارایی , بایستی فاتر پلمپ شده خویش را به صورت سپید یا این که خالی به حوزه میزان دارایی کمپانی تسلیم کنند .

13 - در صورت عدم عمل , از هرگونه خرید و فروش بوسیله اعضا به اسم کمپانی دوری گردد , چون خریدهای فردی هم تحت عنوان کار کمپانی محاسبه می شود .

14 - خرید امکانات اگر‌چه جزئی برای انجام عمل در سال سپس جزء کار های کمپانی به حساب آورده می شود و قابل رهگیری است .

15 - شرکت ها غیرفعال در شرایطی‌که مقررات مرتبط با موسسه ها غیرفعال را کاملا رعایت نمایند مالیاتی به آن‌ها وابستگی نمی گیرد .

16 - اعلام عدم عمل کمپانی ناظر به پیشین میباشد و نمی‌توان نسبت به آتی یا این که سال مالی بعد از آن اعلام عدم کار نمود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۱
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی