مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

آرایش و فرهنگ و تمدن زیبایی به عواملی می‌پردازد که سبب ساز تجلی بیشتر زیبایی و ارتقاء جذابیت فرد در نزد سایر افراد می شود . این کارداران , قادر است تکنیک های درست آرایش باشد .
از آن جایی که زیبایی بعدها متفاوتی داراست و از این حیث که گونه آدم همواره درپی وصال به زیبایی مناسب است , برندهای مرتبط با اسباب و اثاث آرایشی بهداشتی هم پیوسته در هم اکنون توسعه و گسترش می‌باشند .

ساخت کنندگان برند اسباب و اثاث آرایشی بهداشتی برای این‌که بتوانند درین میدان رقابتی سلامت داشته باشند , بایستی به‌این نکته دقت داشته باشند که حق به کار گیری انحصاری نماد تجاری , تنها برای کسی شناخته خواهد شد که آرم خویش را به ثبت رسانیده باشد . بدین ترتیب , یک آرم تجاری یا این که اصلاحاَ برند چنانچه که به ثبت نرسیده باشد و یا این که دست کم تقاضای ثبت آن مطرح نشده باشد , ممکن است مورد اسکن برداری , تقلید , به کارگیری و به طور کلی جعل رقبای تجاری قرار گیرد . در چنین قوانینی , جز در مواقعی یگانه همچون معروف بودن نشانه تجاری , هیچ محکمه ای از مشروعیت حق صاحب و مالک حقیقی دفاع نمی‌کند .
وقتی که مورد ثبت نمودن برند مطرح می شود , یکی سوال های مهم این است که شرکتهای در هنگام گزینش یک نشانه تجاری , چه نکاتی را بایستی در در لحاظ داشته باشند ؟ ماده 1 ضابطه ثبت علامتها تجاری و اختراعات در تعریف نشانه تجاری چنین مقرر می‌دارد :
( نشانه تجاری عبارت از هر قسم نشانه ای است از جمله نقش , تصویر , رقم , صحبت , عبارت , مهر , لفاف و غیر آن که برای امتیاز و تشخیص مال صنعتی , تجاری یا این که فلاحتی اختیار می شود . ممکن است یک آرم تجاری برای تشخیص امتیاز مال جماعتی از زارعین یا این که کد خدا صنعت و یا این که متاع یک شهر و یا این که یک منطقه از کشور اختیار شود . (
از ماده فوق مستفاد می شود که گونه نشانه جنبه حصری ندارد , بلکه میتواند با دقت به اختراع اشخاص برای شناسایی تولیدها واحدهای تولیدی , صنعتی یا این که خدماتی مثل اتوبار زمینی , هوایی یا این که دریایی به صورت لغات , حروف , ارقام باشد .
همچتیت , علائمی که تولید کننده یک مال روی کالای خویش قرار میدهد , نماد صنعتی به حساب آورده می شود . این متاع قادر است کالای تمام شده یا این که ناتمام باشد , با این اکانت یک کالای تجاری ممکن است طی فرایند شکل گیری خویش , یکسری برند وابسته به سازندگان متفاوت را همراه داشته باشد . یک کمپانی که محصول ها متنوع دارااست , ممکن است روی هر کالای خویش نماد خاصی قرار دهد , نظیر علائمی که بر تولید ها گوناگون یک کمپانی تولیدکننده کالاهای بهداشتی قرار میگیرد , ولی همین کمپانی فقط یک نماد تجاری داراست . بارزترین خصیصه علامتها تجاری و صنعتی , توان تمایز گوشه ای آن است . به‌این معنی که هر نشانه تجاری بایستی بتواند فرآورده یا این که سرویس ها افراد واقعی و یا این که حقوقی را از نیز متفاوتی سازد . در صورتیکه نشانه ای حاذق نباشد محصول یا این که سرویس ها موسسه ای را از کالاها و سرویس ها موسسه و یا این که موسسه ها دیگر مختلفی سازد قانوناَ قابل ثبت نیست . بدین ترتیب نماد نباید نشان معمولی ای باشد که کسی که بتواند آن را به کار گیری نماید یا این که آن که به صورتی باشد که با خویش متاع غلط شود و از این لحاظ نشان های پایین را نمیتوان برای آرم تجاری به کار گرفت : الف - اسامی عام که یگانه به دسته به سری از محصول نباشد . مثلاَ کلمه و واژه ( صابون ( را نمیتوان تحت عنوان نشانه برای کالا صابون گزینش نمود . ب - اوصاف اجناس را نمیتوان تحت عنوان نماد تجاری تعیین کرد

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی