مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

برای ثبت برند و علامت تجاری چه باید کرد ؟

يكشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸، ۰۱:۱۴ ب.ظ
مطابق ماده 1 قانون علائم تجاری و اختراعات 1 ژوئیه 2011 ، یک علامت تجاری هر علامت تجاری است ، چه عملکرد ، تصویر ، شکل ، نامه ، عبارت ، تمبر ، بسته بندی و غیره. صلاحیت و شناخت محصولات صنعتی. تجاری یا خیریه
علامت تجاری یک نام یا نماد مشخص (مانند آرم ، مارک ، مارک تجاری یا موضوع) برای شناسایی محصولات یا خدمات یک تأمین کننده یا گروهی از تأمین کنندگان است که برای تشخیص محصولات رقیب استفاده می شود. قدرت برند برای تمایز موثر می تواند مزایایی از قبیل افزایش قصد خرید ، هزینه های پایین تر ، اولویت های فروش بالاتر ، قیمت و وفاداری و رضایت مشتری در محصولات و خدمات را فراهم کند.

به این معنا ، حمایت قانونی از برند یکی از اقدامات اساسی برای ساختن یک برند قوی است. شرکت هایی که علائم تجاری و علائم تجاری ثبت شده دارند ، در مقابل سیاست های رقابت تضمین می شوند. ادعای برند تضمین می کند که مشتریان می توانند محصولات را با یکدیگر شناسایی کرده و شرکت ها را ترغیب به حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه گذاری خود کنند. از طرف دیگر ، ثبت نام تجاری مزایا و تأثیرات بسیاری از جمله استفاده انحصاری از علامت تجاری را به همراه دارد که از طریق آن تهیه کالاهای مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عینی یا گمراه کننده هستند. همانند سایر علائم تجاری ثبت شده ، همانطور که در ماده 2 قانون علائم تجاری و ثبت اختراعات ذکر شده ممنوع است. قسمت پایین "حق استفاده انحصاری از علائم تجاری شناخته شده فقط برای شخصی است که علامت ثبت اختراع آن خواهد بود." »
حال با توجه به اهمیت ثبت علائم تجاری ، این سؤال اساسی پیش می آید: چگونه یک برند را تأسیس کنیم؟ آیا می توانیم خودمان برند را ثبت کنیم؟ در پاسخ به این سؤال ، می توان گفت که تا زمانی که یک محصول یا خدمات از دیدگاه خاصی برخوردار نباشد ، می تواند یک برند آسان و یک برند پایدار داشته باشد. برای این کار باید کلیه مستندات قانونی لازم را تهیه کنید. تمام مراحل قانونی قابل اجرا را تکمیل و رعایت کنید.
امروزه با ایجاد سیستم اینترنتی جدید ، همه می توانند پس از اسکن اسناد و ایجاد اینترنت از طریق اینترنت http://iripo.ssaa.ir برند خود را ثبت کنند. این سیستم برای ثبت مارک تجاری طراحی شده است. شکایات مربوط به اظهارنامه نیز از طریق همین سامانه امکان پذیر است ، ثبت نام انواع درخواست ها (تعمیر نقص ، پرداخت هزینه ها ، الحاقات ، نقل و انتقالات و غیره).
بررسی درخواست فقط براساس اولویت وقت شما در سیستم است و حضور متقاضیان محترم در دفتر هیچ ارتباطی با روند کار ندارد. به بررسی مقررات این قانون می پردازد و اگر در نظر داشته باشد که علائم تجاری قابل ثبت است ، اجازه انتشار بیانیه مربوط را صادر می کند و در صورت وجود مدارکی در ارائه یا تنظیم محتوای اظهارنامه نقص ، علامت نقص را ارسال می کند. در صورت عدم وجود الزامات قانونی در عنوان یا تصویر نام تجاری یا پس از بررسی ، می توان اخطار امتناع صادر کرد یا در همان زمان ، نام تجاری محصولات مورد نظر قبلاً به نام شخص دیگری ثبت شده است. یکی دیگر از موارد ممکن است زمانی رخ دهد که بخشی از محصولات یا خدمات ثبت نشده باشد ، در این صورت اعلامیه رد بخشی از موارد درخواست شده در اظهارنامه را ارسال می کند.
اسناد مورد نیاز برای ثبت علائم تجاری شامل موارد زیر است:
شخص واقعی:
1) کپی شناسنامه
2) کارت ملی
3) کپی کارت ویزیت (در صورت استفاده از حروف لاتین)
4) کپی پروانه فعالیت (مجوز تأسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، پروانه کسب و کار یا کارت ویزیت یا هرگونه گواهی فعالیت صادر شده توسط سازمان های دولتی و تنظیم کننده های دولتی)
شخص حقوقی:
1) کپی شناسنامه
2) کپی کارت ملی
3) کپی بولتن تاسیس و آخرین تغییرات شرکت (آخرین تغییرات شرکت نباید از دو سال تجاوز کند)
4) کپی پروانه فعالیت (مجوز تأسیس ، پروانه بهره برداری ، پروانه ساخت ، پروانه کسب و کار یا کارت ویزیت یا هرگونه گواهی فعالیت صادر شده توسط سازمان های دولتی و تنظیم کننده های دولتی)
5) کارت ویزیت (در صورت استفاده از حروف لاتین)
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی