مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

تصمیم گیری در مورد شرکت: تصمیم گیری در این مورد همانطور که در ماده 106 قانون تجارت شرح داده شده است. وی می گوید: تصمیم گیری در مورد یک شرکت باید حداقل نیمی از اکثریت سرمایه اتخاذ شود ، اگر در ابتدا این اکثریت حاصل نشود ، باید همه شرکا مجدداً دعوت شوند. غیر سرمایه ای اساسنامه شرکت ممکن است به هر شکلی مغایر با موارد فوق باشد.
بسته به پرونده ، مدیر یا مدیران شرکت یا هیئت مدیره می توانند اعضا را برای تشکیل جلسه عمومی فوق العاده ، حسب مورد دعوت کنند. (ماده 109 الف)
2. تصمیم گیری در مورد اساسنامه: هرگونه تغییر دیگری (به جز تغییر تابعیت شرکت ها یا افزایش تعهدات شرکاء) در اساسنامه توسط اکثریت عددی شرکای صاحب حداقل سه چهارم سرمایه انجام می شود ، مگر اینکه در اساسنامه در غیر این صورت مشخص کنید. تجویز می شود. (ماده 111 قبل از میلاد)
گفته شد: "به جز تغییر تابعیت شرکت" ، همانطور که در ماده 110 قانون تجارت تعیین شده است ، "شرکاء نمی توانند تابعیت شرکت را تغییر دهند ، مگر با اتفاق نظر."
اما در ماده 94 قانون اصلاح شده ، که جزء ماده 110 قانون تجارت و مدت ضمنی آن است ، آمده است:
"هیچ مجمع عمومی نمی تواند تابعیت شرکت را تغییر دهد."
علاوه بر این ، در ماده 1 قانون ثبت شرکتها ، 03/11/1310 آمده است:
"هر شرکتی که در ایران تشکیل شده و در ایران مستقر است یک شرکت ایرانی است." بنابراین ، هیچ شرکت بازرگانی نمی تواند با اساسنامه فوق الذکر ، تصمیم بگیرد که تابعیت خود را با اکثریت تغییر دهد.
آنچه مورد بحث (اکثریت) در مجمع عمومی شرکاء است ، ماده زیر ماده 107 قانون تجارت ، همانطور که در مقاله خوانده شده است:
"هر شریک متناسب با مشارکت خود در شرکت یک رأی خواهد داشت. مگر اینکه اساسنامه تصریح کند."
به منظور توجیه استثناء مقاله زیر در رابطه با مفاد مواد 102 ، 105 و 111 قانون مذکور ، که در آن مبلغ (عددی) و اکثریت (کمیت) پیش بینی شده است ، می توان اظهار داشت:
به طور کلی ، در بنگاه های تجاری ، هنگامی که حد نصاب قانونی (تشکیل) یا (رای) در مجامع عمومی به طور قانونی به مجامع عمومی داده می شود تا آن را در اساسنامه تعیین کنند ، اصل این است که چنین مجامع عمومی نمی توانند اساسنامه را پایین بیاورند ، اما ممکن است از حداقل قانونی فراتر رود.
به عنوان مثال ، اگرچه در ماده 106 قانون تجارت آمده است:
"تصمیم گیری در مورد یک شرکت باید توسط اکثریت حداقل نیمی از سرمایه اتخاذ شود ... در این حالت ، تصمیمات توسط اکثریت عددی شرکا گرفته می شود ... آئین نامه شرکت ممکن است در دستور کار باشد مشخص شده در بالا. " اساسنامه وفاداری در ماده 18 تصریح شده است:
وی گفت: "تصمیم مجمع انجمن با توافق سه چهارم سهامداران اکثریت معتبر و معتبر است."
بنابراین ، ماده 107 تعیین تعداد آرا بر اساس اقدامات شرکا است نه اکثریت. اما اگر نسبت آراء اعضا در مجمع عمومی اکثریت عددی و میزان تعیین شده تشکیل شود ، تشکیل مجمع عمومی شرکاء و تصمیمات آنها با توجه به سهمیه در اکثریت عددی ، معتبر و قانونی خواهد بود. و مبلغ مشخص شده در اساسنامه ، که اگر با اکثریت مقرر در اساسنامه موافقت کند ، اما می تواند سهم عادی در نظر بگیرد ، اما سهمیه لازم در اساسنامه را تشکیل نمی دهد. در این صورت ، مجمع عمومی شرکاء مطابق آیین نامه دعوت می شود تا از سر گرفته شود.
3- تصویب شرکت ، قرارداد تشکیل شرکت با مسئولیت محدود (شرکت) نامیده می شود و باید توسط کلیه شرکای شرکت امضا شود و طبق ماده 97 قانون شرکت ها تنظیم شود. محدود مورد نیاز است
برای اینکه یک شرکت به طور رسمی معتبر شود ، در ماده 47 قانون ثبت املاک و اسناد ، مورخ 26.12.1310 آمده است: "در مناطقی که دفتر ثبت و املاک و مستغلات و دفاتر رسمی وجود دارد ، وزارت دادگستری پیروز می شود داشتن اسناد اجباری زیر: - کلیه قراردادها و معاملات مربوط به یکسان یا علاقه به املاک و مستغلات که در دفتر املاک ثبت نشده اند و با توجه به اینکه به دستور ماده 1287 قانون مدنی ، اسناد ارسالی به دفتر ثبت املاک اسناد حقوقی است ، شرکایی که شرکتی با مسئولیت محدود تشکیل می دهند ، صرفه جویی در وقت و هزینه را مطابق ماده 47 فوق ، ماده 1287 قانون مدنی و مقررات قانون مدنی ، هنگام ثبت اظهارنامه به ثبت کننده ثبت می کنند. شرکت ها ثبت را ثبت می کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۰۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی