مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت شرکت به صورت آنلاین چگونه است

چهارشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۸، ۰۵:۲۱ ب.ظ
امروزه اینترنت جایگزین تمام روش های سنتی شده است. همانطور که در زمینه اداری ، امروزه همه دفاتر و سازمان ها دارای سایت هایی هستند که مراجعه به آنها آسان است. این تعداد مراجعه به سازمان ها را کاهش می دهد و افراد را قادر می سازد کارهای زیادی را بصورت حضوری انجام دهند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.

 در پی این تحول ، نحوه ثبت شرکت در اداره ثبت شرکتها نیز از حالت عادی خارج شده است. یعنی مشتری ارجاع مستقیم به رجیستری داشت و اسامی را از طریق فرم مربوطه پیشنهاد داد و این اسامی فقط ثبت نام در تهران بررسی شد ، سپس متقاضی متقاضی شد و به صورت دستی ، همراه با اسناد ، دقایقی جلسات و آیین نامه ارائه داد. برای بررسی توسط ثبت شرکت و در صورت تأیید ، در ثبت شرکتها ثبت شده و سپس شرکت ملزم به دستیابی به امضاهای مورد نیاز است ، اما هم اکنون در حال اجرای شرکت و سیستم ثبت نام غیر تجاری است. مراجعه به سایتها از طریق سیستم خارج سایت می توانند از طریق http://irsherkat.ssaa.ir بصورت آنلاین انجام شوند. علاوه بر این ، می توانید تمام اطلاعات مربوط به نحوه ترتیب برنامه ها و اسناد مورد نیاز بخشنامه ها و دستورالعمل ها را بیابید. همچنین ، مدیران ثبت شرکتها و اطلاعات آتی را از طریق بانک اطلاعات ثبت شرکتها در http://sherkat.ssaa.ir تحت نظارت قرار می دهد.

بنابراین اگر پس از ورود به سایت http://irsherkat.ssaa.ir متقاضی ثبت نام آنلاین هستید ، لطفاً به بخش پذیرش فرم ثبت شرکت مراجعه کنید. اطلاعات در مورد متقاضی اولین چیزی است که باید روی این فرم ها بنویسید. جزئیات اولیه خود را در فرم تکمیل کنید. انتخاب نام شرکت ، آدرس شرکت ، سرمایه شرکت ، معرفی شریک ، شناسایی سهام شریک و شناسایی شعب شرکت از جمله وظایف. یعنی آنها قبل از بازگشت به سایت باید تصمیم نهایی را گرفته بودند.

در سایت نیز باید اساسنامه شرکت را تهیه کنید. شرکت ها و اساسنامه دارای فرم های پیش فرض هستند که شما فقط نیاز به پر کردن آن دارید و در صورت تمایل می توانید قوانین مربوط به شرکت خود را نیز اضافه کنید. شما باید نسخه اصلی اساسنامه خود را در سایت ثبت شرکت ها بارگذاری کنید.

از میان فرم های قابل توجه در مورد قبل ، انتخاب نوع شرکتی است که به دلیل اهمیت آن به طور خلاصه توضیح خواهیم داد.

1) شرکت سهامی:

شرکت سهامی خاص ، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم می شود و بدهی سهامداران محدود به مبلغ اسمی سهام آنها است. (M1) تعداد شرکاء در یک شرکت سهامی نباید از سه نفر کمتر باشد.

یک شرکت به دو نوع تقسیم می شود. شرکتهایی که بنیانگذاران آنها بخشی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم ارائه می دهند. چنین شرکتهایی به شرکتهای دولتی گفته می شوند. شرکت هایی که کل سرمایه آنها در زمان اختلاط است. این انحصار توسط بنیانگذاران تهیه شده است. چنین شرکتهایی را شرکت سهامی می نامند.

1) شرکتی زمانی تشکیل می شود که دو یا چند نفر قصد تشکیل آن را داشته باشند. بنابراین ، هدف آنها ملاک شکل گیری است. همه افراد و اشخاص می توانند قابلیت های خود مانند سرمایه ، دارایی ها ، تخصص و ارتباطات را با یکدیگر ترکیب کنند. این قابلیت ها و دارایی ها باید به صورت قراردادی بین شرکت کنندگان تعریف شوند. بنابراین ، از نظر مقررات و الزامات اداری ، برای ایجاد یک شرکت یا موسسه اساسی ضروری است که چندین مرحله انجام شود. این اولین گام در ثبت شرکت است. این فرایندی است که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی بین خود پیمان امضا می شود. این توافق نامه حاوی قوانینی برای تعامل این اشخاص با یکدیگر و همچنین با اشخاص ثالث (خارج از شرکت) است.

2) شرکت با مسئولیت محدود

یک شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای اهداف تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکا صرفاً مسئولیت بدهی و بدهی شرکت را بر عهده دارد بدون اینکه سرمایه به سهام یا سهام تقسیم شود (ماده 94 الف). د) به نام شرکت ، کلمه مشارکت (مسئولیت محدود) باید مشخص شود.

3) شرکت هم افزایی

یک شرکت شرکتی است که تحت عنوان ویژه ای برای معاملات تجاری بین دو یا چند نفر با مسئولیت مشترک تشکیل شده است: اگر دارایی شرکت برای پرداخت کلیه بدهی ها کافی نباشد ، هر یک از شرکا مسئول پرداخت کلیه بدهی های شرکت است. م 116).

4) شرکت سرمایه گذاری غیر مشترک

شرکت سهامی غیر سهامداری ، شرکتی است که تحت یک نام خاص برای یک یا چند شرکت با مسئولیت محدود و بدون انتشار سهام تشکیل شده است. یک شرکت با مسئولیت محدود شخصی است که مسئولیت آن فقط به میزان سرمایه گذاری شده یا مورد نیاز شرکت است. به نام شرکت ، عبارت (شرکت مختلط) باید به عنوان نام یکی از شرکا بیان شود.

5) شرکت سهامی

شرکت سهامی خاص ، شرکتی است که تحت نام خاصی بین تعدادی از شرکتهای سهامی خاص و یک یا چند شریک ضامن تشکیل شده است. شرکتهای سهامی
 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۲/۰۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی