مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

خصیصه استقلال وجودی برند یا این که نماد

برند یا این که نشانه تجاری , صنعتی یا این که خدماتی بعداز آن که پا به میدان وجود گذاشت و طبق قانون ها رسمی در منشاء صلاحیت دار به ثبت رسید , وجودی جداگانه و جدا به دست اندرکاران ایجادی آن پیدا می نماید . به عبارت دیگر با وجود اینکه حقوق و دستمزد ناشی از برند , برای تکوین نیاز به به وقوع پیوستن خصوصیاتی داراست و اثر هر نماد تجاری یا این که برند ایجاد و عرضه سرویس ها , مخصوص و محدود یا این که دارای ربط است به موضوعات یا این که گونه ساخت متاع و یا این که گونه کار اقتصادی یا این که خدماتی که در اظهارنامه و خواهش ثبت صاحب تیتر شده‌است , البته زمانی مارکی به ثبت رسیده دیگر به موضوعات برند یا این که مالک آن کاملاَ متعلق نخواهد بود . بلکه به گونه ای استقلال پیدا می نماید , به نحوی که ادامه وجود آن کیفیت خوب محصولاتی که ساخت و به بازار عرضه می شود و یا این که کیفیت عالی ارائه سرویس ها و چه بسا به صلاحیت صاحب و مالک برند و یا این که بقیه وضعیت درستی که برای ثبت برند ضروری بوده تعلق نخواهد داشت و در سود جز در موردها مختص و استثنایی هیچ نماد یا این که مارکی , بجهت تنزل کیفیت تولید ها یا این که ارائه سرویس ها یا این که سلب صلاحیت یا این که عدم صلاحیت صاحب و مالک برند در عرضه جنس و ارائه سرویس ها , ابطال نمی‌گردد و یا این که بازدارنده تمدید اعتبار آن نخواهد بود .
اما در بررسی التماس ثبت برند یا این که علایم تجاری , صنعتی یا این که خدماتی هم , کیفیت ساخت یا این که ارائه سرویس ها قضیه اظهارنامه و صلاحیت درخواست کننده ثبت نماد تجاری یا این که برند , در انجام کار تجاری یا این که عرضه مال یا این که سرویس ها مورد دقت قرار نخواهد گرفت و تنها موضوعات یا این که کار های مغایر نظم همگانی , رفتار حسنه و بهداشت و سالم همگانی از سختی ها قبول خواهش نماد ثبت برند محسوب است و تقاضای ثبت آن رد خواهد شد .
در نظام فعلی دستمزد کشور ایران هم با دقت به بند ب ماده 32 ضابطه تازه ثبت اختراعات , طرح های صنعتی و علایم تجاری تصویب شده 1386 احوال بر همین منوال است و علایم بر خلاف موازین فقهی یا این که نظم همگانی یا این که رفتار حسنه قابل ثبت نیست البته ماهیت یا این که کیفیت حقیقی وواقعی و عملی زمینه برند که کالا یا این که سرویس ها است شرط صدق خواهش ثبت برند قلمداد نشده است .
ماده 7 کنوانسیون پاریس تصویب شده 1883 دراین باره چنین تیتر نموده است :
( کیفیت محصولی که نشانه کارگاه یا این که آدرس تجاری می بایست روی آن الصاق گردد , نمی تواند در هیچ مورد بازدارنده ثبت نشانه مزبور شود . (
خواسته ماده مذکور این است که چگونگی ماهیت و کیفیت محصولی که آرم صنعتی یا این که تجاری معرف کالا مزبور و وسیله تمایز آن از تولیدها شبیه است , در هیچ مورد بازدارنده ثبت آن نیست . در نظام حقوقی فرانسه با اعتنا به ماده 7 کنوانسیون پاریس و بند چهارم ماده 15 موافقتنامه در موضوع مالکیت فکری متعلق به تجارت تصویب شده 15 دسامبر 1992 , اصل عدم تعلق یعنی استقلال برند , پذیرفته شده‌است .
طبق مستبط از مواد اشاره شده , برند یا این که نماد تجاری به مسئله و دسته کار های تولیدی و خدماتی آن , چندان تعلق ندارد . یعنی در عین اکنون که نشانه تجاری به زمینه ایجاد جنس و یا این که کار خدماتی درج شده در اظهارنامه تنظیمی و ارسالی به مبداء با تقوا برای ثبت , رابطه داراست و اثر حقوقی یا این که تقدم ناشی از برند متعلق به قلمرو گونه کار اقتصادی و تمایز گوشه ای آن از عمل های شبیه آن است , ولی آرم به کیفیت تولیدها یا این که ارائه سرویس ها و یا این که چه بسا صلاحیت درخواست کننده , تعلق ندارد و در واقع از این جهت موجودی غیر وابسته است و همان ممکن است

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی