مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

شباهت های ثبت کمپانی سهامی عام و سهامی یگانه

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۸:۲۵ ب.ظ

و البته وجوه اشتراک میان شرکت ها سهامی عام و یگانه را می شود به شرح تحت برشمرد :
1 - در هر دو شرکتهای سهامی عام و مختص , تعداد شرکا نباید پایینتر از سه نفر باشد . ( ماده 3 لایحه ضابطه تجارت )
2 - در هر دو شرکت ها سهامی عام و مختص , کمپانی نوعاَ بازرگانی است , ولو این‌که مسئله عملیات آن‌ها کارها بازرگانی نباشد . ( ماده 2 لایحه )
در هر دو کمپانی سهامی , عبارت ( کمپانی سهامی عام ) و یا این که ( کمپانی سهامی یگانه ) می بایست پیشین از اسم کمپانی , یا این که آنگاه , فارغ از مسافت با اسم کمپانی , در همه اسناد و اطلاعیه ها و اطلاع رسانی های کمپانی , به صورت روشن و خوانا قید شود . ( تبصره ماده 4 لایحه )
3 - در هر دو شرکتهای سهامی عام و یگانه , سرمایه کمپانی به سهام و در صورت مجزاسازی , به قطعات سهام هم اندازه القیمه تقسیم می شود . ( مواد 1 و 32 لایحه )
4 - در هر دو شرکت ها سهامی عام و مختص , مسئولیت صاحبان سهام , محدود به مبلغ اسمی سهام آن هاست . ( ماده 1 لایحه )
5 - در هر دو کمپانی سهامی , عبارت ( کمپانی سهامی عام ) و یا این که ( کمپانی سهامی مختص ) بایستی پیشین از اسم کمپانی یا این که بعد , فارغ از مسافت با اسم کمپانی , در همه ورقه ها و اطلاعیه ها و اطلاع رسانی های کمپانی , به صورت روشن و خوانا قید شود . ( تبصره ماده 4 لایحه )
6 - تسلیم مدارک تاسیس کمپانی , به منبع ثبت شرکت های در هر دو شرکتهای عام و یگانه سهامی , ضرورت رسمی دارااست : ( مواد 6 و 7 و 17 و بند 2 ماده 20 و 106 لایحه ) که عمدتاَ به شرح آینده است :
الف - اظهارنامه التماس ثبت کمپانی و مشعر بر تعهد همه سهام کمپانی و پیوست ها آن که ذیلاَ ذکر می شود . ( ماده 6 و بند 2 ماده 20 لایحه )
ب - اساسنامه که در موسسه ها سهامی عام به امضاء هیئت موسس و به ثبت مجمع همگانی موسس رسیده و در شرکتهای سهامی مختص به امضای همه سهامداران ( موسس ) رسیده است . ( مواد 8 و 18 و بند 1 ماده 20 لایحه )
ج - صورتجلسه مجمع همگانی موسس یا این که صورتجلسه سهامداران حاضر در مجمع همگانی ( مواد 18 و بند 3 ماده 20 و ماده 99 و تبصره آن از لایحه رسمی 24/ 12/ 1347 )
د - اعلامیه قبولی کتبی مدیران و بازرس یا این که بازرسان کمپانی که با رعایت مفاد مواد 111 و 147 لایحه رسمی فوق الذکر تهیه و تنظیم می شود و این قبولی طومار ها , به خودی خویش برهان بر این است که مدیران و بازرس یا این که بازرسان کمپانی با دانش به تکالیف و مسئولیت های خویش عهده دار آن شده اند . ( مواد 17 و 111 و 147 و 152 و 266 لایحه )
ه - گواهینامه بانکی حاکی از تادیه نصیب نقدی همه سهام تعهد شده , که نباید پایینتر از سی و پنج درصد کل سهام باشد . ( ماده 6 و بند 2 ماده 20 لایحه )
و - منعکس شدن صورت روز‌نگار آن نصیب از سرمایه که غیرنقدی است و کلاَ تادیه شده‌است , در اظهارنامه . ( تبصره ماده 6 و بند 2 ماده 20 و مواد 76 تا 82 لایحه )
ز - منعکس شدن تعداد و خصوصیات و شرح امتیازات و موجبات سهام ممتازه , در اظهارنامه ( بند 5 ماده 7 و بند 2 ماده 20 لایحه )
7 - در هر دو شرکت ها سهامی عام و یگانه , در صورتیکه که پس از تاسیس , سرمایه کمپانی به هر علت , از دست‌کم رسمی ( مقرر در ماده 5 لایحه ) پائین تر شود , می بایست پیاله 1سال , نسبت به ارتقا سرمایه تا میزان دست کم مقرر مبادرت به فعالیت آید یا این که کمپانی به دسته دیگری از گونه های شرکت ها مذکور در ضابطه تجارت , تغییر‌و تحول صورت یابد وگرنه هر ذینفع قادر است انحلال آن را از دادگاه صلاحیتدار التماس نماید .
8 - در هر دو کمپانی سهامی عام و مختص , شیوه به کارگیری از وجوه تادیه شده به بانک و به اکانت ( کمپانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی