مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

فرآیند ثبت شرکت در مراغه

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۵ ب.ظ

امروزه , سازه به عوارض مختلف ثبت کردن شرکت گزینش هوشمندانه ای است . شما از روش ثبت نمودن شرکت یک کار قانونی و رسمی خواهید داشت و اعتبار بیشتری نیز کسب می‌نمایید . با ثبت شرکت تمام جزئییات از جمله میزان سرمایه , میزان سهام و . . به صورت مکتوب و رسمی در اساسنامه شرکت و مابقی سندها قید میگردد و اگر که مشکلی دربین اعضا و افراد ثالث پیش بیاید , فرآیند حل اختلاف دوچندان بی آلایش خیس از هنگامی خواهد بود که شراکت فردی باشد .

از منظر دیگر ثبت شرکت به سوی شراکت اعضا هم تاثیرگذار است و اطمینان بیشتری به همراه دارااست . چون در صورت شراکت با فرد ممکن است قراردادها شفاهی باشد و حتی‌در صورت کتبی بودن پشتیبان محکمی نداشته باشد در حالی که وقتی که اعضا در قالب یک شرکت با همدیگر شراکت نمایند , میزان سهم الشرکه یا این که سهام و طریق تقسیم سود و ضرر و زیان و بقیه مساله مالی و حقوقی به صورت مدون به ثبت رسیده و امکان پیگیرد رسمی دارااست . این فرمان در صورت پیدایش اختلاف با افراد ثالث هم درستی می نماید و نگهدارنده منافع شرکا و هم افراد ثالث و طرف قرارداد با شرکت است .

علاوه بر این , در بخش اعظمی از مورد ها امتیازات و اعتبارات مدنی , گونه های وام های بانکی و مجوزهایی که برای انجام عمل های گوناگون الزامی است صرفا یگانه موسسات ثبت شده میباشد و افراد واقعی از چنین مزایایی منفعت مند می‌باشند .

با ثبت کردن شرکت قابلیت شرکت در مناقصات و مزایدات قانونی برایتان مهیا خواهد شد .

موادسازنده کلی تشکیل دهنده شرکت :

درحال حاضر با دقت به مزایای متفاوت ثبت شرکت , این سوال مطرح می شود که چه‌گونه می‌توانیم شرکت تشکیل دهیم ؟ ذیلاَ به بررسی موادتشکیل دهنده کلی تشکیل دهنده شرکت میپردازیم .

اولیه : همیاری دو یا این که تعدادی نفر

شرکت , بایستی دارنده دست کم ( دو عضو ( باشد و هر کدام چیزی به شرکت بیاورد که روی نیز , سرمایه شرکت را تشکیل دهد . طبق ضوابط کشور‌ایران , شرکت با سهیم واحد رسمی نیست . اما صحت دارد که در دستمزد دولتی , شرکت جز با همیاری دستکم دو نفر به‌وجود نمی آید , البته در دستمزد تجارت , با اعتنا به شخصیت حقوقی شرکت , اوضاع قدری گوناگون است . به صورت نمونه , ( شرکت سهامی یگانه ( دست‌کم با همیاری سه نفر تشکیل می شود و راجع‌به ( موسسات سهامی عام ( , شرکت با همیاری دست کم پنج نفر سهامدار تشکیل می شود .

دوم : آوردن حصه

هرمورد از شرکاء , می بایست حصه ای تحت عنوان ( آورده ( به شرکت بیاورند و سرمایه شخصی هر کدام از شرکاء با آورده های دیگر شرکاء , ( سرمایه شرکت ( را تشکیل خواهد اعطا کرد .

سوم : کسب سود و تقسیم آن

از خصایص اکثر شرکت , این است که انگیزه از تشکیل آن جستجوی سود و تقسیم آن در بین شرکاست . شرکاء ممکن است متضرر نیز بشوند که در این‌حالت , می بایست در ضرر و زیان وارده هم شریک باشند .

قابل ذکر است سود بایستی جنبه ( دنیوی ( داشته باشد و شرکت نمی تواند برای علم آموزی ثواب معنوی تشکیل شود . براین اساس , موسسه ای که انگیزه کلیدی آن , علم آموزی سود دنیوی نباشد , بلکه با هدف ها آدم از صمیم قلب , فرهنگی یا این که ورزشی و امثال آن تشکیل شود , چه بسا در صورتیکه به اعضایش , سود دنیوی غیرمستقیمی نیز برساند , موسسه غیرتجاری تلقی می شود . به عبارت دیگر , موسسه غیرتجاری به قصد بردن سود و تقسیم آن در بین اعضاء تشکیل نمیشود , اگر‌چه ممکن است به صورت فرعی و غیرمستقیم , سودی هم قسمت اعضاء نماید .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۳۱
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی