مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

مقررات ثبت شرکت ها راجع به شعبه شرکت خارجی

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۶:۴۶ ب.ظ

شعبه کمپانی فرنگی

همانطور که اشاره شد , مهم‌ترین دلیلی که یک کمپانی فرنگی به تاسیس شعبه در سرزمین دیگری مبادرت میکند , بازاریابی است . صادرکنندگان اکثر اوقات بدین سود می رسند که تجارت از روش شعب یا این که شرکتهای فرعی بازارهای جدید ای را بر روی تولیدها آن‌ها می گشاید و مشتمل بر ادله پرورش قابل توجهی میباشد . بدین ترتیب برای به وقوع پیوستن چنین هدفی ممکن است کمپانی فرنگی به تاسیس شعبه یا این که کمپانی فرعی مبادرت کند .
تفاوت با اهمیت گزینش کننده در بین این دو دسته قالب حقوقی در آن است که شعبه صرفا قسمتی از وجود صادرکننده در مرزوبوم فرنگی است و از روش دایر کردن دفتر کار یا این که شعبه , صادر کننده شخصاَ در آن مرزوبوم حاضر است , سوای آن که شخصیتی مختلفی و جداگانه از کمپانی با اهمیت داشته باشد . بدین ترتیب در صورتیکه شعبه کمپانی فرنگی درخواست کننده اخذ اعتبار بانکی باشد , بانک به دریافت وثیقه یا این که ضمانت از کمپانی فرنگی مبادرت نمی کند . چون دیون شعبه خویش به خویش دیون کمپانی اساسی خواهد بود . با وجود این موسسه فرعی خلاف شعبه , شخصیت حقوقی جدا از کمپانی فرنگی حیاتی در مملکت فرنگی که در آن به ثبت رسیده است , کسب می‌نماید و چنان چه درخواست کننده اعتبار بانکی باشد , بانک ممکن است ضمانت واجب را از سمت کمپانی مامان برای تضمین دیون کمپانی فرعی درخواست‌کردن کند .
ماده 2 آئین طومار ثبت شعبه یا این که نمایندگی , شعبه کمپانی فرنگی را چنین تعریف می‌کند : ( شعبه کمپانی فرنگی , واحد محلی تابع کمپانی مهم است که مستقیماَ قضیه و وظیفه های کمپانی با اهمیت را در محل انجام می‌دهد . عمل شعبه در محل , ذیل اسم و متعهد کمپانی اساسی خواهد بود . (
سازه بر تعریف فوق , اولاَ : شعبه واحد محلی کمپانی مهم است . یعنی با ثبت شعبه در کشور‌ایران گویی کمپانی فرنگی در کشور ایران حاضر است ; ثانیاَ : این واحد به صورت بی واسطه مسئله و وظیفه کمپانی اساسی را در کشور ایران انجام خواهد اعطا کرد . به عبارت دیگر , صرفا در چارچوب اساسنامه کمپانی حساس , و خیر بیشتراز آن , میتواند کار نماید ; ثالثاَ : شعبه کمپانی فرنگی بانام و دارای مسئولیت کمپانی با اهمیت خواهد بود . به عبارت دیگر , تمامی مسئولیت های رسمی را کمپانی مهم خواهد داشت و در صورت لزوم کمپانی حساس پاسخگو است .
قانون ها ثبت موسسات و مالکیت های صنعتی و معنوی در بخشها آزاد تجاری – صنعتی ج . ا . ا به نحوی شعبه را تعریف کرده است که گویی منظور از آن کمپانی فرعی هست . طبق بند 7 ماده 1 قوانین مذکور : ( شعبه یک کمپانی یا این که موسسه , فرد حقوقی است که در حوزه‌ به وسیله کمپانی یا این که موسسه اساسی که در بیرون از حوزه‌ ساخت شده ساخته شده شده‌است و اکثریت سهام آن وابسته به کمپانی یا این که موسسه مذکور است و این فرد حقوقی جدید تاسیس , کمپانی یا این که موسسه فرعی آن به حساب آورده می شود . ( همان طور که مراعات می شود , طبق مفاد این بند معنی شعبه و کمپانی فرعی در نیز آمیخته شده‌است . چون مقرر گشته است همین که اکثریت سهام کمپانی نو تاسیس وابسته به کمپانی دارای اهمیت باشد , کمپانی مزبور ( شعبه ( قلمداد خواهد شد . حالا آن که آن چه که به صورت بنیادین از شعبه در حقوق و دستمزد تجارت در میان الملل مورد‌علاقه است , واحدی است که لزوماَ صد در صد سهام آن وابسته به به عبارتی کمپانی اساسی هست و فارغ از آن که شخصیتی غیروابسته داشته باشد , در واقع محل کار به عبارتی کمپانی مهم به حساب آورده می شود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۹
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی