مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

نکات اصلی در ثبت برند

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۰۲:۴۵ ب.ظ

 علامت تجاری یا این که اصطلاحاَ برند میتواند برای کسب و فعالیت شما فراوان کارآمد و اثرگذار باشد . براین اساس در‌صورتی‌که میخواهید برند فوق العاده ای برای بیزینس خویش داشته باشید , حتمی است تا در تعیین آن اعتنا به خرج دهید . در هنگام تعیین اسم برند به نکات زیر دقت داشته باشید :
- اسم برند می بایست برای مخاطبان و مشتریان دیدنی و مختلف باشد .
- برند انتخابی نباید مشتری را از حیث کالا یا این که مبدا آرم به غلط اندازد .
- برندی که برای ثبت ارائه می شود , از حیث شکلی می بایست نو و ابتکاری بوده و سوابق ثبت و استفاده به وسیله بقیه افراد را نداشته باشد .
- از گزینش اسم هایی که محدودکننده فعالیتتان است دوری کنید .
- از تعیین نشانه ها طولانی و نا مفهوم بپرهیزید .
- اسم متبوع بایستی از لحاظ فرم و صورت , ثبت آن قابلیت و امکان پذیر باشد . توضیح آنکه نشانه ها ممکن است به صورت نقش , تصویر , رقم , صحبت , عبارت , مهر , لفاف باشد . در کشور‌ایران , ثبت علامتها صوتی و بویایی قابلیت و امکان پذیر نیست .
یکی‌از اشکالاتی که موجود است این است که بعضا اشخاص نامی را تعیین می نمایند اما به دلیل عدم اطلاع از محدودیت های برند , پیروز به ثبت آن نمیشوند . به موجب ماده 32 ضابطه ثبت نشانه ها و اختراعات تصویب شده 7 / 8/ 1386 , ثبت علامات تحت ممنوع میباشد :
الف - نتواند کالاها یا این که سرویس ها یک موسسه را از کالاها و سرویس ها موسسه دیگر متفاوتی سازد .


ب - بر خلاف موازین فقهی یا این که نظم همگانی یا این که خوی حسنه باشد .
ج - مرکز ها تجاری یا این که همگانی را مخصوصا راجع به مبدا جغرافیایی کالاها یا این که سرویس ها یا این که خصوصیات آنان گم راه نماید .
د - عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش یا این که بقیه نشان های مملکتی یا این که اسم یا این که اسم اختصاری یا این که حروف اولیه یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مملکت , سازمانهای میان الدولی یا این که اداره هایی که زیر کنوانسیون های دربین المللی تاسیس گردیده اند , بوده یا این که مورد ها مذکور یک کدام از اجزاء آن نماد باشد , مگر آن که بوسیله رده صلاحیتدار مرزوبوم مربوط یا این که اداره ذی ربط اذن به کار گیری از آن صادر شود .
ه - عین یا این که به نحوه گم راه کننده ای مشابه یا این که ترجمه یک آرم یا این که اسم تجاری باشد که برای به عبارتی کالاها یا این که سرویس ها شبیه وابسته به موسسه دیگری در کشور‌ایران پر اسم و رسم است .
و - عین یا این که مشابه آن قبلاَ برای سرویس ها غیر شبیه ثبت و مشهور شده باشد . منوط بر آن که عرفاَ در بین به کارگیری از آرم و صاحب نماد دارای اسم و رسم رابطه وجود داشته و ثبت آن به منافع صاحب و مالک نماد قبل لطمه وارد سازد .
ز - عین نشانه ای باشد که قبلاَ به اسم صاحب دیگری ثبت شده و با مورخ تقاضای آن مقدم یا این که دارنده حق تقدم برای به عبارتی مال و سرویس ها و یا این که برای جنس و خدماتی است که به نظر رابطه و شباهت موجب فریب و گمراهی شود .

2 - پیش از ثبت از برندتان استعلام بگیرید .

قبلی از ثبت برند , شما باید از برند مورد نظرتان استعلام بگیرید تا مطمئن گردید برند شما ابتکاری بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده است . چرا‌که در حالتی که سوای بررسی های ضروری نامی را تعیین نمائید و سپس متوجه گردید که قبلاَ به ثبت رسیده و شبیه بقیه برندهای دیگر بوده است , بدون چاره خواهید شد اسم برندتان را تغییر و تحول دهید . به همین علت , حتمی است از اولِ فعالیت بدین مسئله اعتنا داشته باشید .
به مراد حصول اطمینان از عدم نام نویسی برند پیشنهادی خویش میتوانید به مقر اینترنتی خبر نامه قانونی مرزو بوم به آدرس http : //rrk . ir مراجعه نمائید و یا این که با کارشناسان ما

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۲
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی