مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

نکات با اهمیت در ابطال ثبت برند

يكشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۰۷:۳۲ ب.ظ

نکات با اهمیت در ابطال ثبت مارک

با اعتنا به مفاد مواد 41 و 43 ضابطه ثبت اختراعات , طرح های صنعتی و علامت ها تجاری , نماد ثبت شده تجاری در نکات زیر قابل ابطال و کنسل است :
1 - در صورتی‌که نشانه ثبت شده , توان تمایز گزیده با فرآورده و سرویس ها شبیه را نداشته باشد . یعنی نتواند فرآورده یا این که سرویس ها موسسه صاحب و مالک نماد را از جنس و سرویس ها موسسه یا این که شرکتهای شبیه دیگر , مختلفی سازد .
2 - بر خلاف نظم همگانی یا این که خلق و خوی حسنه و موازین فقهی باشد .
3 - در صورتی‌که نماد گم راه کننده باشد . یعنی مرکزها تجاری یا این که ذهن همگانی را مخصوصا درخصوص مبدا جغرافیایی متاع یا این که سرویس ها یا این که خصوصیات فرآورده و سرویس ها منحرف نماید .
4 - در شرایطی که نشانه عین یا این که تقلید نشان نظامی , درفش و بقیه نشان های مملکتی یا این که حروف اولیه یک اسم یا این که نشان قانونی وابسته به مرزو بوم , ارگانهای فی مابین الدولی یا این که اداره هایی که ذیل پوشش کنوانسیون های در بین المللی تاسیس گردیده اند , باشد امثال آن , سوای دریافت اذن از منبع ذی ربط
5 - در صورتی‌که نشانه ای تقلید از عین یا این که به شیوه گم راه کننده ای مشابه یا این که ترجمه یک آرم یا این که یک اسم تجاری دارنده اشتهار علمی باشد . به عبارت دیگر گزینش نماد تقلیدی به خواسته بهره‌برداری در ایجاد متاع یا این که ارائه خدماتی شبیه جنس یا این که خدماتی باشد که با نماد دارای اهمیت پر اسم و رسم و معرفیت در کشور ایران , ایجاد یا این که ارائه میشود .
6 - در‌صورتی‌که آرم ثبت شده عین نشانه ای باشد که قبلاَ به اسم صاحب و مالک دیگری ثبت شده و یا این که مورخ تقاضای ثبت آن مقدم یا این که دارنده حق تقدم برای به عبارتی مال و سرویس ها و یا این که برای جنس و خدماتی است که به حیث رابطه و شباهت موجب فریب یا این که گمراهی شود .
7 - در شرایطی‌که نشانه ثبت شده عین یا این که مشابه نشانه ای باشد که قبلاَ برای سرویس ها غیرمشابه ثبت و معروفیت پیدا کرد‌ه باشد , منوط بر آن که عرفاَ بین به کار گیری از نماد تقلیدی و نماد دارای اسم و رسم رابطه وجود داشته باشد و ثبت آن به منافع صاحب و مالک آرم گذشته لطمه وارد نماید .
8 - استعمال انحصاری به کارگیری انحصاری و تنهایی صاحب از نشانه جمعی و یا این که فارغ از اطلاع دادن به سازمان مالکیت صنعتی از هر دسته تغییر تحول در قانون ها و وضعیت رسمی که در مواد 31 تا 41 ق - ث - ا - ط - ع پیش گویی شده‌است , از نشانه جمعی ثبت شده شخصاَ استعمال نماید یا این که اذن استعمال از آن را به دیگرافراد بدهد که موجب فریب مرکز ها تجاری یا این که همگانی نسبت به مبدا و یا این که هر ویژگی مشترک دیگر فرآورده و سرویس ها مربوط گردد .
9 - به کار گیری نشدن از آرم ثبت شده دست کم به مقطع 3 سال . از سایر مصادیق تقاضای ابطال به دلیل عدم به کارگیری است . چون ثبت نماد به خواسته به کارگیری از آن میباشد , افراد حق ندارند نشانه ای را به ثبت برسانند که خیر خویش از آن به کار گیری کنند و خیر دیگرافراد چنین حقی را داشته باشند . به این ترتیب , در صورتی‌که آرم ثبت شده شخصاَ یا این که توسط فردی که از سمت وی مجاز بوده است , آن نماد را دست‌کم به برهه زمانی 3 سال بدون نقص از مورخ ثبت تا یک ماه قبلی از مورخ التماس ذینفع , استعمال نکرده باشد و این فرمان در دادگاه ثابت شود به شرط آن که منجر عدم به کار گیری از آرم قوه قاهره نباشد , دادگاه سند طومار آرم ثبت شده را کنسل خواهد نمود .
10 - از موردها دیگری که نماد تجاری فاقد اعتبار می‌گردد , عدم تمدید مقطع اعتبار آن است که در ضابطه مقرر داشته در شرایطی‌که آرم تجاری تمدید نگردد فسخ می شود و در ضابطه ثبت اختراعات و علامت ها تجاری کشور ایران عدم تمدید نشانه و انقضاء دوران اعتبار آن نیازمند

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۹
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی