مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

همه چیز درباره تاسیس و ثبت شرکت پوشاک در ایران

چهارشنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ
لباس یکی از اصلی ترین نیازهای بشریت در طول تاریخ بوده است. انسان های اولیه برای پوشاندن بدن و محافظت از خود در برابر سرما ، گرما و سایر خطرات ، لباس می پوشیدند.
اما با گذشت زمان ، این پوشاک شکل دیگری نیز به خود گرفت و به روش های مختلفی تولید شد. لباس از لحاظ تاریخی جنس ، طبقه اجتماعی ، فرهنگ ، ملیت ، مذهب ، وضعیت مالی و غیره را نشان می دهد.
امروز ما در صنعت پوشاک با افراد متناسب با نیازها و فعالیتهای روزانه شما تنوع زیادی را تجربه می کنیم. لباس ورزشی ، لباس مهمانی ، لباس کار ، لباس برای فصول مختلف و ...

با توجه به این ، می توان گفت صنعت پوشاک دامنه گسترده ای دارد.
اگر از شرکتی نیز بخواهید که در صنعت پوشاک کار کند ، می توانید شرکت خود را به عنوان یک شرکت با مسئولیت محدود ثبت کنید. این الگو با توجه به شرایط و ضوابط فعلی برای کار در این موضوع گزینه خوبی است.
یک شرکت با مسئولیت محدود در ماده 94 قانون تجارت تعریف شده است: یک شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای اهداف تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا سهام تقسیم شود تشکیل شده است. فقط تا میزان سرمایه شما در شرکت مسئولیت بدهی ها و تعهدات شرکت را بر عهده دارد.

این نوع شرکت فقط در دو شریک قابل ثبت است و قوانین ، روابط و مسئولیت های شرکاء به گونه ای در نظر گرفته می شود که هریک از آنها فقط مسئول میزان سرمایه خود در شرکت باشند و بیشتر از اینها نیست. علاوه بر این ، شرکت حداقل سرمایه مورد نیاز قانون را ندارد و به عنوان مثال با سرمایه یک میلیون ریال ثبت شده است.

شرکت با مسئولیت محدود در بسیاری از زمینه ها مانند تجارت (صادرات و واردات) ، مهندسی ، صنعتی ، فناوری اطلاعات و ساخت و پوشاک ، مواد غذایی ، نوشیدنی ، آرایشی ، فروش و غیره فعال است. ثبت نام شده به طور کلی می توانید بگویید که این شرکا برای همه ابعاد مشاغل مناسب هستند و تنها در صورتی که هدف شما ثبت نام ، شرکت در مناقصات عمومی و خصوصی باشد ، این الگوی گزینه خوبی نیست.

اما به طور کلی در صنعت پوشاک و موارد مشابه می تواند در این قالب به خوبی کار کند. اما این را بخاطر بسپارید که اگر در فعالیت شرکت اصطلاح تولید ذکر شده باشد ، اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح در بعضی از ثبت ها الزامی است ، که در صورت ذکر ممکن است مناسب باشد. یا شهری که شرکت در آن ثبت شده است.
مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود به شرح زیر است:

- تهیه فتوکپی برابر با اسناد احراز هویت اصلی ، مانند کارت شناسایی ملی و کارت شناسایی کلیه اعضا.
- در صورتی که موضوع فعالیت تولید کننده پوشاک باشد (همانطور که در برخی از ثبت ها لازم است) از اتحادیه مربوطه مجوز بگیرید.
فرم ثبت شرکت با مسئولیت محدود دو صفحه را که توسط شرکا امضا شده است ، تکمیل و ارسال کنید.
- ترتیب و ارائه دو نسخه از نامه اختلاط که توسط شرکاء امضا شده است.
- تهیه و ارائه دو اساسنامه که توسط شرکاء امضا شده است.
- ارائه مدارکی از ثبت نام نشده برای همه اعضا
- تصویری معادل احراز هویت اصلی کلیه شرکا ، مدیران و هیئت نظارت (در مواردی که بیش از 12 شریک زندگی دارند)
- دو دقیقه از صورتجلسه مجمع عمومی مؤسس را ارائه می دهد
- ارائه دو نسخه از صورتجلسه هیئت مدیره
- در صورت رسیدگی به امور وکالت ، وکالت رسمی ارائه دهید
 

 

متقاضیان محترم ثبت نام شرکتهای تولیدکننده پوشاک که موضوع آنها (ماده 2 اساسنامه) دارای کلمه "تولید" است ، با توجه به "منطقه ثبت نام" نیاز به مجوز در حوزه تولید دارند. به عنوان مثال ، شرکتهایی که در کرج به ثبت رسیده به دلیل کلمه "تولید" در حوزه فعالیت نیاز به مجوز دارند ، اما اگر در تهران ثبت شوند ، نیازی به مجوز ندارند.
تقاضای شرکت تولیدی پوشاک مانند سایر شرکت ها می تواند به صورت یک شرکت محدود یا یک شرکت با مسئولیت محدود باشد.

    شرایط لازم برای ثبت شرکت به شرح زیر است:

1. حداقل 3 عضو شرکت که به سن قانونی رسیده اند. (18 ساله)
2- حداقل سرمایه شرکت 1.000.000 ریال است.
حداقل 35٪ سرمایه باید در زمان تأسیس آن به حساب شرکت واریز شود.
4- در مورد سرمایه غیر پولی (در صورت وجود) باید در تقویم و در صورت حساب منعکس شود.
5- سرمایه شرکت صرفاً توسط مؤسسین تأمین می شود ، که کلیه اقدامات و اقداماتی که برای ایجاد و ثبت شرکت انجام می دهند مسئولیت مشترک و جدی دارند. گواهینامه های اقدامات موقت ممنوع است و در صورت امضاهای آنها ، اشخاص ثالث مسئولیت خسارت را بر عهده خواهند گرفت.
6- هیئت مدیره باید حداقل از دو نفر تشکیل شود و هیئت مدیره و اعضای هیئت مدیره باید حداقل یک اقدام داشته باشند و اعضا و هیئت مدیره نباید سابقه کیفری داشته باشند.

    برای تشکیل شرکت ، موارد زیر لازم است:

1- اساسنامه شرکت که باید توسط همه سهامداران امضا شود.
2. بیانیه ای در مورد تعهد کلیه سهامداران و گواهی بانکی مبنی بر اینکه بخش نقدی نباید کمتر از 35٪ از کل مشارکت باشد. بیانیه باید توسط همه سهامداران امضا شود. همچنین پرداخت و تقویم سرمایه غیر پولی و تفکیک آن در اظهارنامه و لیست سهام ترجیحی ، در صورت وجود ،
3. اولین مدیران و بازرسان یا بازرسان شرکت را انتخاب کنید که در صورت جلسه باید توسط همه سهامداران امضا شود.
4- پذیرش پست مدیریت و بازرسی مطابق با قسمت آخر ماده 17
5- نام روزنامه چند زبانه را ذکر کنید که در آن هرگونه اطلاعیه ای درباره شرکت تا اولین جلسه عمومی عادی منتشر می شود.
از آنجا که تهیه و تصویب اساسنامه ، انتخاب مدیران و بازرسان ، تعیین روزنامه و ایجاد اظهارنامه و غیره ، لزوماً باید توسط همه بنیانگذاران انجام شود ، این استنباط می شود که در همه شرکت ها همه تصمیم گیری ها در زمان تأسیس آنها باید به اتفاق آرا برسند. اتخاذ شود
مسئولیت شرکاء در یک شرکت خاص "برابر با مقدار اسمی سهام هر شریک" است.

    شرایط لازم برای ثبت شرکت:

مطابق ماده 94 قانون تجارت شرکتها ، حداقل تعداد شرکای شرکت با مسئولیت محدود دو نفر خواهد بود (هر دو با سن قانونی 18 سال). اعضای هر دو شرکت حتی یک درصد باید سهامدار باشند.
هر شرکت با مسئولیت محدود با بیش از 12 شریک باید حداقل سالی یک بار دارای یک شورای نظارت و یک شورای نظارت باشد. (AD 109 الف) هیئت نظارت شامل سه نفر است که از یک شرکا به مدت یک سال انتخاب می شوند و اعضای هیئت نظارت عضو هیئت مدیره نمی باشند.
علاوه بر این ، برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ، حداقل سرمایه طبق روال و حداقل مبلغ هزینه ثبت نام یک میلیون ریال است.
پس از تأسیس شرکت ، زمینه مالیات را تعیین کرده و دارایی های خود را ارائه دهید ، دفاتر قانونی را تهیه کرده و دفاتر را پلمپ کرده و کد اقتصادی را بدست آورید

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۰/۱۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی