مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

یکی از کمپانی هایی که شخصیت و ضمانت شرکاء در آن تاثیر گذار است , کمپانی نسبی می‌باشد . این موسسه طبق ماده 183 ضابطه تجارت چنین تعریف شده‌است : کمپانی نسبی , شرکتی است که برای کارها تجارتی پایین نام منحصربه‌فرد در بین دو نفر یا این که یک‌سری نفر تشکیل می شود و مسئولیت حقوقی هرمورد از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در کمپانی آورده است و خیر بیشتر .

همینطور درین این موسسه باید تمام سرمایه نقدی و سهم الشرکه غیر نقدی هم روزنگار و تسلیم گردد . منافع هم دربین شرکا به نسبت سهم الشرکه و آورده انها تقسیم می شود که ولی در کمپانی طومار می شود به صورت دیگری توافق نمود .
این موسسه را از نگاه ضوابط می توان مشابه به کمپانی تضامنی دانست , بطور نمونه در اسم گذاری این مجموعه هم بایستی دست کم اسم یک کدام از شرکاء ذکر گردد و در صورتیکه که اسم کلیه شرکاء ذکر نگردد حتمی است از واژگانی نظیر برادارن و شرکاء استعمال شود .
چگونگی گزینش مدیران کمپانی نسبی

کمپانی نسبی معمولاً به وسیله شرکاء سازمان می شود . همینطور درین گونه کمپانی رئیس میتواند از بین اشخاص کمپانی و یا این که از کسانی بیرون از کمپانی تعیین گردد . برای سازمان کمپانی دست‌کم یک رئیس ضروری است و اما می توان از بین یکسری رئیس یک مدیریت تعیین نمود .
در شرکت ها نسبی مسئولیت رئیس برعلیه شرکاء نظیر مسئولیت نماینده قانونی برعلیه موکل است .

مدیران کمپانی نسبی به حادثه شرکا تعیین می‌شوند و یا این که تصمیمات مرتبط با تعیین رئیس یا این که مدیران میتواند در کمپانی طومار یا این که اساسنامه مشخص و معلوم گردد . به موجب ماده 120 ضابطه تجارت ( شرکا بایستی یک نفر از فی مابین خویش یا این که بیرون از کمپانی در جهت مدیری مشخص و معلوم نمایند که قادر است فرد حقیقی وواقعی یا این که حقوقی باشد . )
حدود مسئولیت مدیران در کمپانی نسبی

در‌حالتی که اشاره شوید مسئولیت مدیران در کمپانی نسبی و مسئولیت رئیس برعلیه شرکا مثل مسئولیتی است که نماینده قانونی نسبت به موکل خویش دارااست .
در ماده 118 ضابطه تجارت درباره با اختیارات مدیران در موسسات نسبی چنین اشاره شده است :
مدیران کمپانی نسبی دارنده همگی اختیارات ضروری برای سازمان کارها کمپانی میباشند , منوط بر آن که تصمیمات و اقدامات آن‌ها نزدیک به مورد کمپانی باشد . محدود کردن اختیارات مدیران در اساسنامه یا این که به موجب تصمیمات مجامع همگانی صرفا از دید ارتباط ها در میان مدیران و صاحبان سهام دارای اعتبار بوده و برعلیه افراد ثالث فسخ و کان لم یکن است .

برای تشکیل جلسات در موسسه ها نسبی حضور بیش تر از نصف هیات مدیره الزامی است و تصمیمات بایستی با رأی اکثریت آراء اتخاذ گردد . دعوت برای حضور در جلسات و سازمان این جلسات از جمله وظیفه‌های مدیران کمپانی نسبی میباشد . درین جلسات بایستی بوسیله هیات مدیره صورتجلسه ای تهیه گردد و به امضای اکثریت مدیران هم رسد . همینطور باید درین صورتجلسه به اسم مدیران حاضر و غایب و خلاصه ای از تصمیمات اتخاذ شده اشاره شود که در حالتی که اشاره شوید طبق ماده 123 ضابطه تجارت این مسئولیت به عهده مدیران کمپانی نسبی میباشد .

همینطور درباره با اختیارات و تصمیمات مدیران کمپانی نسبی در ماده 135 ضابطه تجارت هم اینگونه اشاره شده است : تمامی اعمال و اقدامات مدیران و مدیریت ادله کمپانی نسبی مقابل افراد ثالث نافذ و دارای اعتبار است و نمی‌توان به عذروبهانه عدم اجرای تشریفات مرتبط با نحوه تعیین انها اعمال و اقدامات انان را غیر دارای اعتبار دانست .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۹
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی