مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

لذا شرکتهای فرنگی در صورتی‌که می‌توانند در کشور ایران به کارها صنعتی یا این که مالی بپردازند که :
اولاً : در میهن خودشان ضابطه آنها‌را به رسمیت شناخته باشد .
ثانیاً : در سازمان ثبت ورقه ها تهران به ثبت رسیده باشند .

به موجب ماده 1 آئین طومار اجرایی ضابطه اذن ثبت شعبه یا این که نمایندگی شرکت ها فرنگی , موسسه ها فرنگی که در مرزو بوم محل ثبت خویش , کمپانی رسمی شناخته میشوند , منوط به کار متقابل در مرزوبوم مورد نظر میتوانند برای کار در کشور ایران در موضوع های پایین بر پایه ی قانون ها این آئین طومار و بقیه ضوابط و ضوابط مربوط , نسبت به ثبت شعبه یا این که نمایندگی خویش در کشور‌ایران مبادرت کنند :
الف - ارائه سرویس ها پس از فروش کالاها یا این که سرویس ها کمپانی فرنگی ,
ب - انجام عملیات اجرایی قراردادهایی که در میان افراد اهل ایران و کمپانی فرنگی انعقاد می شود ,
ج - بررسی و مسئله سازی برای سپرده گذاری کمپانی فرنگی در کشور ایران ,
د - همیاری با موسسات فنی و مهندسی اهل ایران برای انجام فعالیت در کشورهای ثالث ,
ه - ارتقاء صادرات غیرنفتی ایران ,
ن - ارائه سرویس ها فنی و مهندسی و انتقال علم فنی و فناوری ,
ی . - انجام کار هایی که جواز آن به وسیله دستگاه های مدنی که به صورت رسمی مجاز به صادر شدن جواز می‌باشند , صادر می شود . از قبیل ارائه سرویس ها در موضوع های اتوبار , بیمه و بازرسی فرآورده , بانکی , بازاریابی و غیره .

ثبت همگی موسسات فرنگی در تهران در سازمان ثبت شرکتهای و مالکیت صنعتی انجام می‌گیرد . برای ثبت کمپانی فرنگی تسلیم مدارک پایین به سازمان ثبت شرکت های واجب است :
- اظهارنامه ثبت کمپانی در 3 ورژن
- مدارک رسمیت داشتن کمپانی در مرزوبوم با اهمیت
- رونوشت مصدق اساسنامه کمپانی
- رونوشت مصدق اختیارنامه نماینده بخش اعظم کمپانی در کشور‌ایران و در حالتی‌که که کمپانی چندین نماینده جدا در کشور‌ایران داشته باشد , رونوشت مصدق اختیارنامه هر مورد از آنان
- هر گاه کمپانی فرنگی شرکتی باشد که حالت عملیات آن به موجب امتیازنامه درست و منظمی مقرر شده , رونوشت امتیازنامه با تصدیق وزارت کارها خارجه مشعر بر درستی آن
- نهایی ترازنامه کمپانی اگر که طبق مقررات سرازیر یا این که عرف تجاری سرزمین مهم کمپانی و یا این که اساسنامه کمپانی تکثیر ترازنامه کمپانی را مقرر کرده‌با‌شد .
نکته : در حالتی که که تقاضای ثبت شعبه کمپانی فرنگی ضمنا تقاضای خویش کمپانی به فعالیت آید تسلیم رونوشت مصدق مدرک ثبت کمپانی حتمی نیست , چون هنوز کمپانی در کشور‌ایران به ثبت نرسیده است تا رونوشت آن تسلیم گردد .

سازمان ثبت موسسات بعد از دریافت مدارک فوق برای هر اظهارنامه رسیدی با قید مورخ وصول آن میدهد و بررسی اجمالی راجع به صدق آنها به فعالیت میاورد و در شرایطی که نقصی نداشته و مخالف ضوابط رسمی نباشد بعد از دریافت حق الثبت خلاصه اظهارنامه ثبت را در دفتر کار ثبت شرکتهای فرنگی ثبت نموده و زیر آن را نماینده یا این که نمایندگان کمپانی امضاء مینمایند و خلاصه ثبت در خبرنامه قانونی و یک کدام از مجله های کثیرالانتشار راءس اطلاع رسانی می‌شود .
نکاتی راجع به ثبت شرکتهای فرنگی

1 ) حق الثبت شرکتهای فرنگی به به عبارتی میزانی است که برای شرکتهای داخلی مقرر شده و به نسبت اصل سرمایه تعهد شده کمپانی فرنگی به حساب آوردن میگردد .

2 ) درباره‌ی سند رسمیت داشتن کمپانی در مملکت فرنگی امضاء مقاماتی که مدرک مزبور را تصدیق کرده اند بایستی به تصدیق ( نماینده سیاسی یا این که قنسولی جمهوری اسلامی ایران در مرزوبوم مزبور و یا این که نماینده سیاسی یا این که قنسولی دولت مورد نظر کمپانی در جمهوری اسلامی ایران ( رسد .

3 ) اظهارنامه ثبت هر کمپانی فرنگی یا این که شعب آن بوسیله فردی که از سوی کمپانی حق امضا در کشور‌ایران داراست و یا این که به وسیله کسیکه از سمت فرد مزبور برای این استدعا وکالت داراست , بایستی ارائه و تسلیم گردد .
اسم بدون نقص کمپانی - جور کمپانی از جمله سهامی و ضمانتی و مختلط و غیره - راءس با اهمیت کمپانی و نشانی درست آن - ملیت کمپانی - میزان سرمایه کمپانی در مورخ استدعا - آخری بیلان کمپانی منوط بر این که اساسنامه و ضوابط و قوانین مرز و بوم حساس کمپانی تکثیر بیلان را گزینش کرد‌ه باشد -

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی