مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

 طبق ماده 94 ضابطه تجارت , شرکت متعهد محدود شرکتی است که فی مابین دو یا این که تعدادی نفر برای کارها تجاری درست شده و هریک از شرکا سوای این که سرمایه به سهام یا این که قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها تا میزان سرمایه خویش در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است .
در شرکت متعهد محدود سرمایه به سهام تقسیم نشده و به صورت سهم الشرکه هست و برای آن برگه ای به اسم سهم الشرکه صادر نمی‌شود و مانند آن سهام آزادانه قابل خرید و فروش نمیباشد و رضایت بقیه شرکا برای انتقال آن شرط هست .

این مجموعه , این امتیاز بخش اعظم را برای شرکاء دارااست که مسئولیت آنان را در عملیات شرکت , محدود به آورده آنان در شرکت می نماید لذا در شرکت بامسئولیت محدود همانند موسسات سهامی مختص و برخلاف شرکت تضامنی , مسئولیت هریک از سهامداران در خصوص بدهی های شرکت محدود به مبلغ سپرده گذاری شده در شرکت است و در صورت عدم کفایت ناچار نیستند اموال فردی خویش را در این سمت مصرف نمایند .
علاوه بر این , تشکیل شرکت متعهد محدود , مضاعف معمولی خیس از تشکیل شرکت سهامی و چه بسا شرکت سهامی یگانه است . سازمان کردن شرکت دارای مسئولیت محدود هم راحت است و معمولاَ بوسیله یک یا این که دو مدیریت انجام می شود . مدیران در‌این گونه شرکتهای می‌توانند برای بازه نامحدودی تعیین شوند .
تشکیل شرکت بامسئولیت محدود , علی الاصول با مبلغ یه خرده سرمایه نیز میسر است .
ثبت این دسته شرکت , برای تاسیس بنگاه های کوچک اقتصادی و انجام کار های محدود اقتصادی مضاعف مطلوب است . به دلیل آنکه شرکت متعهد محدود با وجود دست‌کم دو نفر سهیم به ثبت می‌رسد و تعیین بازرس در آن از روی اراده است و تشریفات تشکیل مجامع همگانی و هیئت مدیره و نشر اطلاع رسانی ها که در شرکت ها سهامی موجود هست در‌این جور شرکتهای گسترده نیست .
مجموع امتیازات مذکور , موجب موفقیت این صورت از شرکت در دنیای معاملات شده‌است .
با دقت به اهمیت این موسسه , درین مقاله قصد داریم تا شما‌را با قانون ها تشکیل و ثبت شرکت دارای تعهد محدود آشنا نماییم . پیش از آن , پیشنهاد میشود مطالب خواندنی پایین را از دست ندهید .

- راهنمای مرحله به مرحله تشکیل و ثبت شرکت دارای تعهد محدود
- ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود خوب تر است یا این که سهامی مختص ؟
- مدارک موردنیاز برای ثبت شرکت بامسئولیت محدود

1 - نکات دارای اهمیت در نام شرکت دارای مسئولیت محدود
طبق ماده 95 ضابطه تجارت در نام شرکت می بایست عبارت ( بامسئولیت محدود ) قید شود بلندمرتبه آن شرکت مقابل افراد ثالث شرکت تضامنی محسوب و تابع قوانین آن خواهد بود .
نام شرکت نباید متضمن نام هیچ یک از شرکا باشد تبارک شریکی که نام وی در نام شرکت قید شده علیه افراد ثالث حکم سهیم ضمانت کننده در سهیم تضامنی را خواهد داشت .
2 - طریق تشکیل و ثبت شرکت دارای مسئولیت محدود
در شرکت طومار نسبت شرکت کردن هر سهیم و سهم الشرکه هر یک از جمله نقدی یا این که غیرنقدی که می بایست روزنگار شده باشد , قید می‌گردد . تشکیل شرکت بامسئولیت محدود از روش پذیره نویسی همگانی ممکن نیست و مورد کار شرکت که در شرکتنامه قید می شود هم می بایست مشروع بوده و شرکا , قصد و رضای خویش را با امضای آن اعلام دارا‌هستند و زیرا شخصیت شرکا در شرکت دارای مسئولیت محدود اهمیت دارااست , خطا راجع‌به شخصیت شرکا سبب بطلان شرکت می شود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی