مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

7 مرحله ثبت آرم تجاری در کشور ایران

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶ ب.ظ

قدم نخستین : تعیین اسم برند
در شرایطی‌که برایتان این سوال اتفاق افتاده است که اکنون چه‌گونه می توان در کشور ایران فعالیت ثبت برند انجام اعطا کرد می بایست بدانید در گام نخستین , می بایست اسم مطلوب تعیین فرمایید . تعیین اسم قشنگ و بامعنایی که اولاَ با گونه فرآورده یا این که خدماتی که برند متبوع برای آن به ثبت میرسد دارنده منطبق باشد و دوماَ به صورت بالقوه بضاعت بزرگ شدن و دارای شهرت شدن را داشته باشد .
برای این عمل برای شما سفارش هایی داریم .
1 - اسم برند بایستی مزایای مال یا این که سرویس ها را تعریف نماید و مطلوب با عمل کمپانی باشد .
2 - اسم برند بایستی بتواند اعتنا مصرف کننده را به خویش جلب نماید و بر روی مخاطب بینش مثبت ساخت نماید . در واقع یک برند چیره , برندی گیرا است که بتوان به سادگی آن را تلفظ کرد . چنانچه برند شما اینگونه باشد به راحتی می توان آن را تبلیغ نمود .
3 - توجه داشته باشید نامی که برای عمل خویش تعیین میکنید نباید تکراری بوده و قبلاَ به ثبت رسیده باشد و یا این که از برندهای ثبت شده سر مشق برداری شده باشد و با آنان تشابه اسمی داشته باشد . علائمی که عین یا این که شبیه نشانه ای باشد که قبلاَ به اسم صاحب و مالک دیگری ثبت شده‌است , قابل ثبت نیست .
4 - نشانه ها گم راه کننده و فریب دهنده هم امکان ثبت ندارند . خواسته از این علامت ها , علائمی می‌باشند که مصرف کننده را نسبت به ماهیت , کیفیت یا این که مبدا جغرافیایی فرآورده گم راه می نماید یا این که فریب می دهند .
5 - کلمه های عام را نمیتوان به ثبت رساند . مثلا , در صورتی کمپانی شما قصد داراست نماد تجاری ( کفش ( را برای فروش کفش ثبت نماید , تقاضانامه ثبت این نماد مردود خواهد شد , زیرا ( کفش ( واژه و کلمه ای عام برای این کالا است .
6 - واژه و کلمه های تعریف کننده را هم نمیتوان به ثبت رساند . این ها کلماتی می‌باشند که معمولاَ در تجارت به مراد تعریف جنس متبوع به عمل میروند . به عنوان مثال , ثبت واژه شیرین برای شکلات قابل پذیرش نخواهد بود زیرا متاع را تعریف می نماید .
گام دوم : استعلام برند
همانطور که گفته شد , اسم انتخابی بایستی نو بوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد . برای دوری از تکراری بودن برند ابتدا بایستی از آن استعلام بگیرید تا ازصحت اسم انتخابی خویش اطمینان نتیجه ها نمایید . برای این خواسته میتوانید از روش خبرنامه قانونی به نشانی http : //rrk . ir مبادرت کنید و یا این که با کارشناسان ما در فکربرتر تماس نتایج نمایید . بنابراین , از اتلاف زمان و هرینه تان پرهیز خواهد شد . به دلیل آن که وقتی که برند شما به دلیل تکراری بودن قابلیت و امکان ثبت نداشته باشد , التماس از فی مابین میرود و فرد بایستی مجدداَ , التماس نو با اسم تازه ارائه کند .
ضروری به توضیح است , طبقات مرتبط با برند مواد غذایی و همینطور بسته بندی , انبار و باربری که مشتمل بر طبقات 29 , 30 , 31 , 32 , 39 و 43 می شود از جمله نا مرتب ترین طبقات ثبت برند است و همین زمینه منجر دشواری ثبت برند درین طبقات می شود .
گام سوم : تهیه و ارسال اظهارنامه ثبت برند
بعد از گذراندن فرایند فوق , برای ثبت کردن نشانه تجاری , بایستی ابتدا به ایستگاه اینترنتی سازمان کل مالکیت صنعتی به نشانی http : //iripo . ssaa . ir مراجعه نموده و با کامل شدن فرم اظهارنامه الکترونیکی و ارسال پیوست ها از روش سامانه , فرایند ثبت نماد را آغاز کنید .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۶
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی