مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

انواع برند و علائم تجاری از نظر طبقات

دوشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۶:۵۶ ب.ظ

انواع برند و علائم تجاری

ثبت برند کاردان : علائم ساختگی یا قراردادی : این علامتها قابلیت ثبت را دارا هستند و از این جهت که دلبخواهی و ساختگی یا قراردادی می باشند و احتمال وجود موارد شبیه برای آنان بسیار پایین است , نسبت به سایر انواع علامت های تجاری دارای مزیت می‌باشند . نظیر چی توز در دسته مواد غذای که توسط موسسه کاردان به ثبت رسیده است.
علائم شعاری یا تکیه کلامی : این علائم حس خاص مرتبط با کالا یا سرویس ها مشخصی را ایجاد می کند . نظیر “به لکه ها آری بگویید” برای شوینده لباس هوم کر که این برند نیز توسط تیم کاردان به ثبت رسیده است . این دسته از علامتها نیز قابلیت ثبت را دارا هستند و پس از علائم ساختگی یا قراردادی بهترین گزینه برای یک برند تجاری می‌باشند .
علائم توصیفی : این مدل از علامت که بیشترین جور علامتی است که بوسیله متقاضیان تعیین می شود , انتخاب مناسبی برای یک علامت تجاری نیست چون امکان ثبت نشدن آن بیشتر از دو مورد فوق است مگر آنکه متمایزکننده باشند . معمولاً ادارات ثبت علامت در اکثر کشورها اذن ثبت به آن دسته از علامتها که صرفاً توصیفی می‌باشند – به دلایلی که در بخش های پیشین اشاره شده – نمی دهند . دلیل اتخاذ چنین علائمی از سوی متقاضیان , باور به باوری است که این دسته از علامت ها برای جلب نظر مشتریان حاجتی به تبلیغات و هزینه های اضافی نیست و مشتریان به راحتی سرویس ها و کالاها را تشخیص می دهند . چنین رویکردی , منجر می شود که کالاها و خدماتی که با چنین علائمی عرضه می شوند , حمایت قویتری را فراهم نکنند . بنابراین به احتمال بسیار این دسته از نشانه ها قابل ثبت نیستند و مطلوب نمی باشند . علائمی مثل “ خامه ای ” برای ماست و یا مثال هایی از علائم توصیفی میباشند .
علائم عام یا عمومی : دسته دیگری از علائم توصیفی , معروف به “ علائم عام ” ضعیفترین دسته حمایت را ایجاد می کنند و حتی در بسیاری از موارد تحت عنوان علامت تجاری طبقه بندی نمی شود قابلیت ثبت را ندارد . به طوری که پیشتر اشاره شد , این دسته از علامت ها به دلیل اینکه مستقیماً آشکار کننده خصوصیات کالاها یا سرویس ها است و به صورت عمومی برای توصیف کالاها و سرویس ها استفاده می شود قابلیت ثبت تحت عنوان نشانه تجاری را ندارند .

 
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۰۵/۱۰
علی امیرحسینی

نظرات  (۱)

۱۰ مرداد ۰۱ ، ۲۰:۲۲ استخر بادی در تهران

ثبت برند هم آسونه؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی