مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

یکی از خصایص با اهمیت حق مالکیت هر برند و آرم تجاری وصف نسبی بودن آن است , بدین مضمون‌ که دستمزد ناشی از مالکیت برند محدود به مسئله یا این که موضوعاتی است که نشانه یا این که برند انتخابی آنها‌را پوشش می‌دهد و در اظهارنامه تقدیمی به سازمان ثبت علایم تجاری یا این که صنعتی و یا این که خدماتی , اظهار و کتباَ ذکر شده شده‌است .

به تعبیروتفسیر دیگر حقوق و دستمزد ناشی از مالکیت برند , در قلمرو مورد معین شده در اظهارنامه ای که به ثبت رسیده است مورد حمایت قرار می‌گیرد , همان گونه که دستمزد مؤلف یا این که حق ابتکار عمل ناظر بر اثر فکری و زمینه نوشتن با زمینه ابتکار است و حمایت رسمی محدود به مورد نوشتن یا این که ابتکار خواهد بود و در حالتی‌که واجد حق از حمایت مطلق شامل است به‌این مفهوم است که در قبال هر تجاوز یا این که هرگونه افتتاح از قضیه حق , مالک نوشتن یا این که اختراع کننده قادر است اعتراض کرده , از تضییع حقوق و دستمزد خویش به امداد ضابطه و مراجع پارسا دوری نماید .

با این ترتیب مالک و دارای یک برند یا این که نماد تجاری , دارنده حق انحصاری افتتاح از آن , در رابطه با مسئله محصول ها یا این که سرویس ها مشخص شده در اظهارنامه که حدود آن صریحاَ و دقیقاَ مشخص و معلوم شده و به ثبت رسیده است , خواهد بود . یعنی در همین قلمرو از برند و صاحب و مالک دستمزد ناشی از برند حمایت می شود و این حق به صورت کلی و به صورت مطلق و نامحدود برای برند نیست تا صاحب و مالک برند بتواند در بقیه موضوعات و غیرمرتبط با قضیه و قلمرو عمل تولیدی , توزیعی یا این که خدماتی به ثبت رسیده , به کارگیری کرده و از بهره‌برداری و به کارگیری از برند مزبور پرهیز نماید . به صورت نمونه مالک برند آدیداس که قضیه آن کفش کتانی یا این که بقیه کفش های ورزشی است , نمی تواند از ایجاد ادوکلن با نماد و برند آدیداس که زمینه نشانه ثبت شده آن ساخت ادوکلن نیست , دوری نماید .

در حقوق و دستمزد فرانسه مثل حقوق و دستمزد کشور ایران علامتها تجاری دارنده اثر نسبی است البته در قبلی دیوان مملکت فرانسه بر این عقیده بود که مالکیت علایم تجاری اثر مطلق داراست و در واقع باور قضایی بر این بود که برند ثبت شده صرف لحاظ از مورد برند , برای صاحب و مالک آن حق انحصاری مطلق تولید خواهد کرد و استعمال از آن سوای رضایت صاحب و مالک برند و گرفتن مجوز به هیچ وجه ولو در موضوعات بیرون از قلمرو مورد ها نوشته شده در اظهارنامه مجاز نخواهد بود . توجیه اتحادیه اروپا در حمایت مطلق از برند نخستین , به اعتبار برند و بها آن لطمه وارد خواهد کرد و اشخاص یا این که افراد را به خطا و گمراهی می کشاند و افکار همگانی را هنگامی با تولید ها نامرغوب با برند معروف و دارای اسم و رسم و نماد های اصیل مواجه گردد , نسبت به محصول ها و سرویس ها صاحب و مالک برند در گیر شک و تردید و بدبینی می نماید .

براین اساس می بایست از برند به کارگیری نماید و نباید حمایت از برند اصیل محدود به مشابهت محصول ها یا این که سرویس ها برند تقلیدی گردد و خطر گم راه شدن ذهن ها همگانی و مصرف کنندگان محصول ها یا این که سرویس ها شبیه , نباید میزان و ملاک حمایت از برند کلیدی باشد . توجیه مذکور منطقی به حیث می‌رسد , چون از سوء به کارگیری دوری می شود و ضمن محافظت اعتبار صاحب و مالک برند , از حقوق و دستمزد مصرف کنندگان هم حمایت خواهد شد .

در نظام حقوقی فرانسه با اعتنا به مواد 1 - 711 و 2 - 711 ضابطه مالکیت فکری و صنعتی که به خصوصیات و خصوصیات برند و نماد تجاری اشاره دارا هستند , اصل نسبی بودن اثر حقوقی ناشی از برند پذیرفته شده‌است . یعنی همان گونه که ترازو بررسی رسمی اظهارنامه درخواست کننده ثبت برند در مراجع رسمی , تولید ها یا این که سرویس ها قضیه اظهارنامه است , حمایت رسمی از برند هم در چهارچوب قضیه آن قراردارد , مگر آن که برند ثبت شده دارنده خصوصیات نوشتن باشد , که در این‌حالت , مالک برند تجاری , مالک حق نوشتن هم خواهد بود و غالباَ واجد برند تجاری , اثری ادبی , فنی یا این که هنری را اخلاق نمی‌کند و صرفا محصول ها یا این که سرویس ها اقتصادی یا این که تجاری خویش را معرفی و آن را از تولیدات و سرویس ها شبیه ای که توسط سایرافراد عرضه می شود متفاوتی می گرداند .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۸
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی