مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت شرکت های خصوصی

سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۰۰ ب.ظ

یکی از نوع بندی هایی که درباره با شرکت های تجاری موجود است , از روش شخصیت موسسین و سرمایه گذاران آن است . در واقع موسسات از دید شخصیت تشکیل دهندگان آن به دو گونه شرکت های مدنی و موسسه ها محرمانه تقسیم میشوند .

شرکتهای مدنی : این شرکت ها واحد های سازمانی مشخصی میباشند که با اذن ضابطه به صورت کمپانی تولید شده و تمام یا این که حداقل بیشتراز 50 % از سرمایه آن وابسته به دولت باشد . از جمله این که ابتدا دولت آن را تشکیل داده باشد یا این که بر اثر ملی شدن , تمام سهام آن به دولت انتقال داده شده باشد ( نظیر کمپانی ملی نفت جمهوری اسلامی ایران ) .

موسسه ها سری : سازه بر تعریفی که از موسسات مدنی ارائه شوید کلیه گروه هایی که مغایر مقررات شرکتهای مدنی تاسیس گردند و بیش تر از 50 % سرمایه آن ها بوسیله اشخاص حقیقی وواقعی و حقوقی غیر مدنی تامین گردد , کمپانی سری می باشند ( ولو آنکه مدیر آنها با دولت باشد که اما در‌این حالت دولت شبه مدنی محسوب می‌گردد ) .

موسسات محرمانه غالبا ماحصل شراکت کسانی است که در پی دستیابی به اهدافی مشترک مبادرت به ثبت کمپانی مینماید . اما کلیه موسسه ها برای این‌که از لحاظ ضابطه رسماً شناسایی شوند بایستی فرایند رسمی ثبت را به انجام برسانند و در دفترها سازمان ثبت موسسات به ثبت رسمی رسد .

یکی دیگر از مهم ترین مورد ها ثبت کمپانی , قضیه کمپانی می‌باشد که در واقع ادله حیاتی ثبت کمپانی , کار در‌این مسئله است . زمینه کمپانی در واقع گزینش کننده هدف ها و نشانه گیری های اساسی کمپانی است . با دقت به مسئله کمپانی , رابطه ها شرکاء و میزان سرمایه و . . . بایستی از در بین یک کدام از قالب هایی که در ضابطه تجارت برای شرکتهای تجاری در لحاظ گرفته شده‌است , یکی قالب های مطلوب را تعیین کنند .

سازه بر ماده 20 ضابطه تجارت قالب های مرسوم عبارتند از : ( کمپانی سهامی عام و یگانه , کمپانی متعهد محدود , کمپانی تضامنی , کمپانی مختلط غیر سهامی , کمپانی مختلط سهامی , کمپانی نسبی , کمپانی تعاونی ایجاد و مصرف ) .

یکی مهم ترین روند ثبت شرکتهای سری , تعیین و نام نویسی موسسات محرمانه است . تعیین اسم برای گروه ها دارنده ضوابط و می بایست و نباید هایی است که در پی بدان اشاره خوا هیم نمود :
موردها مرتبط با نام نویسی موسسه ها سری :

- در بالا اعتنا داشته باشید که اسم موسسه ها محرمانه بایستی دست‌کم از سه سیلاب نام مختص که ریشه پارسی داشته باشد تعیین گردد .
- طبق شئونات جمهوری اسلامی باشد .
- اعتنا داشته باشید که از نامهایی که تا قبل از این به ثبت رسیده است و یا این که اسامی که شباهت منحرف کننده ابه این اسامی دارااست نمیتوان بهره مند شد .
- در گزینش اسم کمپانی سری , پنج مجال برای تعیین اسم به متقاضی ها داده می شود که میتوانند اسامی انتخابی خویش را با ترتیب حق تقدم اعلام کنند تا از بین آنان نامی که دارای شرایط هست تعیین گردد .
- دقت داشته باشید که اگر که درخواست کننده از واژگانی نظیر مهندسی به کارگیری کنند باید مدارک تحصیلی مربوط ارائه گردد .
- اگر که در اسم کمپانی از نام قوم افراد استعمال گردد , برای اشخاص مسئولیت تضامنی تولید میکند .
- در صورتی‌که که که از عدد در اسم کمپانی سری استعمال می شود بایستی به صورت حروف استعمال گردد .
- ازعناوین ایثارگران و شاهد و امثال نیز که انحصاراَ زیر ارزیابی اداره متشخص بنیاد شهید و کارها ایثارگران است نمی‌توان در اسم کمپانی بهره برد .
- از عنا وین های شعرا , محققان و کاشفان معاصر نمیتوان بهره برد .
- از این واژگان هم نمی‌توان در گزینش اسم شرکت ها محرمانه به کار گرفت : ملی – جمهوری اسلامی ایران – ملت – سرزمین – انتظام – نظام – نفت – پتروشیمی – دادگستر – بنیاد – اداره – راءس – بهزیست – بانک – بسیج – مجاهدت – بالا بر – تاکسی – ایثار – ایثارگران – شاهد – شهید - آزاده – جانبازان – تکنو – فامیلی – غربال – نیک – اعتقاد – میکروبرد – آزمایش – استار – تک – امروزی – پیک – امنیت – کارواش – فانتزی – شهروند – اقتصاد – مملکت – جوان ها – ایمان – دکورا سیون – انگیزه

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۱۷
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی