مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت کمپانی تعاونی توزیع

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۰۴:۴۶ ب.ظ

همان طور که مراعات می‌شود , تعاونی ها ممکن است به صورت تعاونی ساخت یا این که تعاونی توزیع کار کنند . ما درین مقاله قصد داریم تا راجع‌به ثبت کمپانی تعاونی توزیع اطلاعاتی را در اختیار شما درخواست کنندگان متشخص ارائه دهیم . خواننده گان با شخصیت , برای دریافت اطلاعات بیشتر درین ارتباط میتوانند با کارشناسان خبره تفکر برتر تماس نتیجه ها کنند و یا این که مقاله ها پایین را مورد مطالعه قرار دهند :
- ثبت کمپانی تعاونی ایجاد
- ثبت کمپانی تعاونی مصرف
- وضعیت تشکیل و ثبت کمپانی تعاونی چه می‌باشد

کمپانی تعاونی توزیع :

طبق ماده 1 راهبرد تشکیل تعاونی ها , شرکتهای تعاونی در یک قسمت بندی کلی مبتنی بر دسته کار به 2 مدل تقسیم می‌شوند : 1 ) تعاونی های ساخت ; 2 ) تعاونی های توزیع .
تعاونی های ساخت , دربرگیرنده تعاونی هایی است که در کارها مرتبط با کشاورزی , دامداری , دامپروری , رشد و صید ماهی , شیلات , صنعت , معدن , عمران شهری و روستایی و عشایری و نظایر این ها عمل می‌کنند . تعاونی های ساخت در همه حق تقدم ها و حمایت های مرتبط با تعاونی ها حق تقدم دارا‌هستند . در تعاونی های ایجاد , عضو بایستی در تعاونی به عمل اشتغال داشته باشد .
و البته شرکتهای تعاونی توزیع در کارها مرتبط با تهیه و تنظیم و توزیع متاع , آرامبخش , سرویس ها و بقیه نیازهای اعضاء کار می نمایند . این مدل از موسسه ها گونه های گوناگونی دارا هستند و انگیزه تمام آنان این است که با مرغوب ترین کیفیت و مطلوب ترین ارزش احتیاجات اعضاء خویش را برآورده سازد . در واقع این موسسه شرکت های , نیاز شغل ها تولیدی و یا این که مصرف کنندگان اعضاء خویش را با اعتنا به مصالح همگانی , جهت کاهش هزینه ها و ارزش ها تامین می‌کنند .
آن مدل از شرکت ها تعاونی که عمل آنها , تواماَ ( تولیدی و توزیعی ( باشد را کمپانی تعاونی تولیدی و توزیعی نامند .

غیر از این دو مدل تعاونی , در تبصره 2 ماده 8 ضابطه ذکر شده , از تعاونی های یک‌سری منظوره هم نام برده شده‌است . خواسته از این تعاونی ها , تعاونی هایی است که ترکیبی از ایجاد و توزیع دارا هستند مثلاَ کمپانی تعاونی که با انگیزه عمران روستایی یگانه و تنظیم آذوقه برای ساکنین به عبارتی ده تاسیس شده است . در چنین شرکتی که عضویت آن برای تمامی ساکنین ده آزاد است , داشتن عضو غیرشاغل مجاز است ولی هیئت مدیره و رئیس استدلال می بایست از دربین اعضای مشغول به کار گزینش شوند .
• سرمایه تعاونی

مسئولیت مالی اعضا محدود به میزان سهم آن ها در تعاونی است مگر شرط مغایر در قرارداد . دستکم سرمایه برای تشکیل کمپانی تعاونی نباید از آبادی درصد سپرده گذاری مایحتاج پایینتر باشد و درصورتی که در بقیه مقررات و ضوابط برای مسئله عمل دستکم میزان سرمایه رقم خورده باشد رعایت آن الزامی است .
ثبت کمپانی تعاونی

انجام این فعالیت مشروط به ارائه جواز وزارت تعاون است . بعداز مراجعه به‌این سازمان و ارائه طرح توجیهی و تقاضای تاسیس کمپانی , در حالتی‌که با خواهش موافقت گردد , موافقت طومار تشکیل صادر می‌شود . قابل ذکر است طرح توجیهی , دربرگیرنده ابلاغ ضرورت تاسیس تعاونی و ذکر عارضه ها توجیهی , بر اساس کارها تحت می‌باشد :
1 - تناسب مقاصد تشکیل تعاونی با اهداف و برنامه های تصویب شده دولت .
2 - تعداد و مشخصالت داوطلبان , سابقه و مهارت های آنها در حرفه های کار متبوع .
3 - مبلغ اضطراری التادیه ( پولی که برای خرید هر سهم بایستی پرداخت گردد . این مبلغ نباید از یک سوم بها هر سهم پایینتر باشد ) .
1 - جواز سازمان تعاون
2 - اساسنامه مورد ثبت کمپانی تعاونی
3 - دعوت طومار تشکیل اولی مجمع همگانی معمولی
4 - صورتجلسه اولی مجمع همگانی معمولی نشانه بر ثبت اساسنامه و اننتخاب او‌لین هیات مدیره و بازرس یا این که بازرسان
5 - رسید پرداخت سرمایه کمپانی طبق اساسنامه به صندوق تعاون
6 - لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولی مجمع همگانی معمولی
7 - لیست اسامی و ویژگی ها و آدرس اعضاء اولی هیات مدیره و بازرس یا این که بازرسان
8 - قبولی کتبی اعضاء او‌لین هیات مدیره و بازرس یا این که بازرسان
9 - صورتجلسه اولی هیات مدیره نشانه بر گزینش مدیر و نایب مدیر و منشی هیات مدیره گزینش صاحبان امضاء مجاز

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۳
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی