مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

مطالب علمی آموزشی و ثتبی | بلاگ شخصی حسین مرادی راد

مطالب فنی | علمی | آموزشی | حقوقی | ثبتی | شرکت ها و برند تجاری

تمامی مطالب حقوقی و ثبتی در ایران را در این وبلاگ پوشش میدهیم

مدیریت وبلاگ : حسین مرادی راد
مدیریت مطالب: علی امیرحسینی

معرفی همکاران معتبر جهت انجام امور ثبتی:

موسسه کاردان ارقام

ثبت کمپانی و جایگاه بندی کمپانی در بابل

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴ ب.ظ

شناخت گونه های موسسه ها

ماده 20 ضابطه تجارت , موسسات تجاری را به هفت قسم به شرح زیر طبقه بندی کرده است :

1 - کمپانی سهامی ( مشتمل بر سهامی عام و سهامی یگانه )

2 - موسسه ها دارای مسئولیت محدود

3 - موسسه ها تضامنی

4 - شرکت ها نسبی

5 - شرکتهای مختلط سهامی

6 - شرکتهای مختلط غیرسهامی

7 - شرکتهای تعاونی ( مشتمل بر ساخت , مصرف , اعتبار , وام و روستایی )

کمپانی سهامی عام : در‌این مدل شرکت های , سرمایه کمپانی عمدتاَ به وسیله مردمان تامین می شود . برهمین اصل یکسری که اصطلاحاَ به آنها هیئت موسس یا این که موسسین گویند , بایستی دست‌کم بیست درصد سرمایه کمپانی را خویش تعهد نموده و سی و پنج درصد مبلغ تعهد شده را در حسابی به اسم کمپانی در حالا تاسیس نزد یک کدام از بانک ها واریز کنند .

کمپانی سهامی مختص : کمپانی سهامی مختص , شرکتی است که میان سه نفر یا این که بیشتر ساخته شده که سرمایه آن بوسیله موسسین آن تامین شده و در آن پذیره نویسی و مجمع همگانی موسس نیست . در بدو تاسیس باید سی و پنج درصد از سرمایه کمپانی بوسیله اعضاء در اکانت مخصوصی در بانک واریز شود .

کمپانی وفادار محدود : این مجموعه , شرکتی به اصطلاح صمیمانه و خانوادگی است که بیشتر در بین اشخاصی که با نیز دوست و رابطه ها مالی دارا‌هستند تشکیل می شود . ماده 94 ضابطه تجارت , کمپانی بامسئولیت محدود را چنین تعریف نموده است : کمپانی بامسئولیت محدود , شرکتی است که فی مابین دو یا این که یک‌سری نفر برای کارها تجاری درست شده و هرمورد از شرکاء سوای این‌که سرمایه به سهام یا این که قطعات سهام تقسیم شده باشد تنها تا میزان سرمایه خویش مسئول قروض و تعهدات کمپانی است .

کمپانی تضامنی : کمپانی تضامنی , شرکتی است که دربین دو یا این که یکسری نفر بامسئولیت تضامنی و برای انجام کارها تجاری تشیل می شود . در‌این این موسسه شرکت های در شرایطی که میزان دارایی و اموال کمپانی برای پرداخت تعهدات و دیون کمپانی کفایت ننماید , هرمورد از شرکاء مسئول پرداخت تمام قروض کمپانی می‌باشند .

کمپانی نسبی : کمپانی نسبی , شرکتی است که فی مابین دو یا این که چندین نفر دارای تعهد نسبی و برای انجام کارها تجاری تشکیل می شود . در‌این این مجموعه موسسه ها چنانچه میزان دارایی و اموال کمپانی برای پرداخت بدهی های کمپانی کافی نباشد , هرمورد از شرکاء به نسبت سرمایه خویش در کمپانی مسئول پرداخت قروض میباشند .

کمپانی مختلط سهامی : کمپانی مختلط سهامی شرکتی است که برای کارها تجاری بی یک جمع شرکاء سهامی و یک یا این که یک‌سری نفر سهم دار ضمانت کننده تشکیل می شود که در نام کمپانی باید عبارت کمپانی مختلط و لااقل نام یکی‌از شرکاء ضمانت کننده قید شود .

کمپانی مختلط غیرسهامی : کمپانی مختلط غیرسهامی , شرکتی است که فی مابین یک یا این که یک‌سری نفر سهم دار ضمانت کننده و یک یا این که چندین نفر سهیم دارای مسئولیت محدود سوای تکثیر سهام , برای انجام کارها تجاری تشکیل می شود .

کمپانی تعاونی : شرکتی است که برای بازه زمانی نامحدود و به مراد رفع احتیاجات مشترک شرکاء و بهبود حال و روز دنیوی و اجتماعی آنها تشکیل می شود .
دستکم افراد ضروری برای تشکیل کمپانی تجاری

شرکتهای تجاری را از جهت دست‌کم افراد حتمی برای تشکیل آنها می شود به 4 جور تقسیم نمود :

الف - موسسه ها 2 شریکه : نظیر کمپانی متعهد محدود , کمپانی تضامنی , کمپانی نسبی و کمپانی مختلط غیرسهامی

ب - موسسه ها 3 شریکه : نظیر کمپانی سهامی مختص و کمپانی مختلط سهامی

ج - کمپانی 5 شریکه : نظیر کمپانی سهامی عام

د - کمپانی 7 شریکه : مثل کمپانی تعاونی

شایان ذکر است در جمهوری اسلامی ایران هیچ شرکتی را نمیتوان با یک سهم دار ایجاد کرد .
• سرمایه ثبت کمپانی

یکی لازمات رسمی در طول ثبت شرکت ها تجاری , گزینش میزان سرمایه کمپانی است . هر کمپانی تجاری بایستی به هنگام تشکیل و ثبت خویش در سازمان ثبت شرکت های در قالب اساسنامه یا این که کمپانی طومار و اظهارنامه ثبت کمپانی , سرمایه کمپانی در اکنون تاسیس و ثبت را اعلام کند .


 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۲
علی امیرحسینی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی